fbpx

ЕУ воведе тарифи за електричните возила од Кина

ЕУ донесе одлука за воведување на привремени тарифи за сите електрични возила кои се произведуваат во Кина со почеток од 5 јули

Европската комисија ги објави наодите од својата деветмесечна истрага за субвенциите на пазарот на електрични возила во Кина, давајќи увид во тоа како ги пресметала тарифите и доказите што ги собрала за да го поддржи нејзиниот трговски случај од највисок профил.

Извештајот дава детали за неподготвеноста на кинеската влада и државниот производител на автомобили SAIC да соработуваат со истрагата на Комисијата за тоа дали кинеските производители на ЕВ имаат корист од неправедната државна поддршка.

Тоа го оправда наметнувањето на највисоката царинска стапка од 37,6 отсто за SAIC, додека другите кинески производители на автомобили BYD и Geely се соочуваат со пониски царини од 17,4 отсто и 19,9 отсто соодветно за да ја одразат нивната соработка. Тарифите се во прилог на вообичаените 10 проценти што ЕУ ги наплаќа за увоз.

Привремените царини стапуваат на сила на 5 јули, зголемувајќи ги тензиите со Пекинг кој се закани дека ќе возврати. Документот најверојатно ќе биде дел од одбраната на Комисијата доколку кинеската влада се жали до Светската трговска организација.

Откритието на ЕУ

Меѓу деловите кои најмногу откриваат е расчленувањето на основните типови на субвенции на кинеската влада по компании, кои заедно ја формираат основата на должноста на секоја компанија.

Кога станува збор за SAIC, ЕУ проценува дека нивните субвенции се вкупно 34,4 проценти. Тоа се однесува на 1,38 отсто за заеми од државните банки, 8,27 отсто за други форми на финансирање, 8,56 отсто во форма на грантови, 2,28 отсто за стимулации за продажба на ЕВ, 0,67 отсто за евтино земјиште и 13,24 отсто за пониски цени на батериите.

Субвенциите во истите категории изнесуваат вкупно 15,1 отсто за BYD и 19,72 отсто за Geely.

SAIC рече дека Комисијата погрешно го пресметала нивото на тарифи и исто така направила превид со некои информации и контрааргументи поднесени од компанијата за време на истрагата. Истрагата на Комисијата вклучуваше и комерцијално чувствителни информации како што е формулата за батерии, рече SAIC.

Кинеската влада, исто така, се пожали дека Комисијата барала невиден број на детални информации во текот на истрагата.

Но, Комисијата каталогизира долги аргументи во голем број области каде што Пекинг или одби да соработува или не обезбеди повеќе основни информации, вклучувајќи го и бројот на ЕВ регистрирани во Кина, или регистрациите по бренд, модел и локација.

„Исклучително е тешко да се верува дека Владата на Кина нема информации за бројот на електрични возила со батерии регистрирани во Кина во одреден период“, се вели во извештајот.

Финансиски заеми

Кинеските финансиски институции кои позајмуваат пари на SAIC, BYD и Geely „не дадоа никаква проценка на кредитната способност“, така што Комисијата направи своја истрага, се вели во извештајот.

Сите три производители на автомобили имаат врвен кредитен рејтинг „ААА“ добиен од кинеските државни рејтинг агенции – повисоките оценки носат пониски каматни стапки.

Но, поради проблематичните области како што се нивните високи коефициенти на долг кон капитал и употребата на заеми за плаќање на долгот, Комисијата откри дека нивниот целокупен финансиски рејтинг одговара на рејтингот „Б“. Инвеститорите ги сметаат обврзниците со оцена „Б“ како непотребни обврзници.

Строгата контрола на кинеската влада врз нејзините производители на автомобили ги спречува „да дејствуваат како рационални пазарни оператори кои сакаат да го максимизираат профитот, а всушност ги принудува да дејствуваат како рака на владата“, се вели во извештајот.

„Заканата од материјална повреда“ за европските производители на автомобили „е јасно предвидлива и неизбежна“, се заклучува во извештајот.

Субвенциите дадени на кинеските производители на автомобили, утврди Комисијата, се во форма на евтини заеми, евтина земја и директни стимулации за продажба на електрични возила. Тие добија помош и за цената на батериите, најскапиот дел од ЕВ.

SAIC и Geely имаат пристап до батериите за „помалку од соодветната вредност“, и додека BYD произведува сопствени батерии, има пристап до субвенционирани материјали за батерии, пред сè литиум.

Поврзани вести

Back to top button