Продажбата на ЕВ опадна за 44 проценти во Европа
Бројките за продажбата во Европа за август 2024 година беа разочарувачки за електричните возила и за автомобилската индустрија воопшто
Забавувањето на продажбата на електрични возила е се позабележително ширум Европа, поттикнувајќи ги производителите на автомобили итно да повикаат на „краткорочно ослободување“ од строгите цели за CO2. Во август 2024 година, продажбата на електрични возила со батерии опадна за неверојатни 43,9 отсто на годишно ниво во Европската унија, значително намалувајќи ги вкупните бројки на пазарот.
Според податоците за продажба објавени од страна на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), продажбата на ЕВ изнесува само 92.627 единици во август 2024 година, што е остар пад од 165.204 единици во истиот месец минатата година. Овој драматичен пад предизвика уделот на пазарот на ЕВ да се намали на 14,4 отсто, што е намалување од 21 отсто претходно.
Ова го означува четвртиот последователен месец на опаѓање на продажбата, првенствено предизвикано од големите падови на најголемите европски пазари за електрични возила. Како што неодамна објавивме, Германија забележа шокантен пад од 68,8 отсто, додека Франција не заостанува со пад од 33,1 отсто.
Вкупната продажба падна на најниската точка од 2021 година
Во август 2024 година, регистрациите на нови автомобили изнесуваа вкупно 643.637, што бележи пад од 18,3 отсто во споредба со август 2023 година. Овој остар пад претставува најниска продажба во последните три години.
Продажбата на возила на бензин е намалена за 17,1 отсто, што претставува 213.057 единици. Продажбата на дизелот падна за 26,4 отсто, или 72.177 единици, додека plug-in хибридите претрпеа пад од 22,3 отсто, со продадени 45.590 единици. Интересно е тоа што само хибридите забележаа раст, забележувајќи пораст од 6,6 отсто со 201.552 единици.
Регулаторни грижи и идни импликации
Нискиот пазарен удел на електричните возила во ЕУ, кој моментално се наоѓа на 12,6% од година до датумот со 902.011 регистрации, го зголемува алармот во автомобилската индустрија. Производителите вложија милијарди во напорите за електрификација за да се усогласат со строгите регулативи за емисија на штетни гасови и да се подготват за претстојната забрана за моторите со внатрешно согорување во Европа. Сепак, тие сега се соочуваат со острата реалност дека потрошувачите не преминуваат кон ЕВ толку брзо како што првично се очекуваше.
Во новото соопштение, одборот на ACEA посочи на неколку критични фактори кои придонесуваат за оваа „континуирана надолна траекторија“ на пазарот на електрични автомобили. Тие ја истакнаа несоодветната инфраструктура за полнење, интензивната конкуренција во производството, недоволното купување и даночни олеснувања и несигурното снабдување со основни материјали како клучни предизвици. Дополнително, севкупниот недостаток на економски раст и прифаќањето на потрошувачите дополнително ги влошуваат овие прашања, оставајќи ги производителите на автомобили да се борат со несигурност во нивната транзиција кон електрична иднина.
Производителите на автомобили изразуваат загриженост дека сегашните регулативи не ја одразуваат „длабоката промена во геополитичката и економската клима во изминатите години“. Овој надзор, тврдат тие, ја поткопува конкурентноста на автомобилскиот сектор. Во нивната изјава тие нагласуваат дека „индустријата не може да си дозволи да чека преглед на регулативите за CO2 во 2026 и 2027 година“. Наместо тоа, тие инсистираат на потребата за „итна и значајна акција сега“ за решавање на овие итни предизвици.
Во светлината на оваа ситуација, одборот на ACEA се залага за „краткорочно ослободување“ од построгите цели за CO2 за автомобили и комбиња за 2025 година. Тие веруваат дека таквите мерки ќе олеснат понепречена транзиција кон мобилност со нулта емисија, додека ја штитат индустриската иднина на Европа.