ЕУ ја одложува забраната на конвенционални мотори поради Германија
Германија бара гаранции дека ЕУ ќе предложи одредби за тоа како е-горивата може да се користат во автомобилите по рокот во 2035 година
Европската унија го одложи клучното гласање за забрана на возила со мотори со согорување, откако Германија изрази загриженост за зелените планови на блокот. Специфичното прашање е како забраните влијаат на автомобилската индустрија и употребата на е-горива во возилата по 2035 година.
Гласањето требаше да биде рутинско одобрување на договорот што ЕУ го постигна минатата година за забрана на нови возила кои користат мотори со внатрешно согорување почнувајќи од 2035 година. Сепак, доцнењето дојде поради загриженоста дека Германија ќе се воздржи од гласањето, што потенцијално ќе ги попречи зелените планови на ЕУ.
Елиминирањето на CO2 емисиите од транспортот е клучен дел од целите на ЕУ за намалување на стакленички гасови за 55 проценти оваа деценија и постигнување климатска неутралност до 2050 година. Овие грижи беа реализирани минатиот месец кога Ford објави дека укинува околу 3.800 работни места низ Европа, а работниците во Германија и Велика Британија се очекува да бидат најтешко погодени.
Сепак, изработката на законодавството за е-горива не се однесува на намалувањата на работните места во производството на возила. Обезбедува само пат напред за континуирано работење на постоечките возила со внатрешно согорување. Дополнително, секое законодавство веројатно ќе биде нијансирано со технички дупки. Сегашната дефиниција за е-горива може да се толкува дека вклучува фосилни горива кои се рафинирани со користење на обновлива електрична енергија, а не само горива произведени од био или синтетички извори. Што се однесува до био и синтетичките горива, тие во моментов се поскапи за производство од горивата од традиционални извори.
Решение за е-горивата
Поради овие причини, многу луѓе се сомневаат дека е-горивата нудат остварливо решение или треба да бидат дел од сеопфатна транспортна стратегија. Тие веруваат дека исклучоците за фосилните горива и е-горивата треба да се ограничат на воздухопловството и превозот, кои потешко се декарбонизираат. И покрај тоа, некои претставници на ЕУ се оптимисти дека може да се постигне компромис.
Во моментов, претставниците на ЕУ и на Германија ги разгледуваат опциите да дозволат користење на е-горива по 2035 година, а во Берлин оваа недела имаше знаци дека германската влада е отворена за компромис што ќе овозможи продолжување на исфрлањето. Претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен планираше да се сретне со германскиот канцелар Олаф Шолц во недела кога најверојатно ќе се разговара за оваа тема.