Porsche и Ferrari стојат зад барањата ЕУ да не ги забрани е-горивата
Со цел да ги зачуваат моторите на внатрешно согорување, Porsche и Ferrari инсистираат на дебата во ЕУ околу забраната на е-горивата
Во средината на февруари, Европската унија го одобри законот со кој требаше ефикасно да се забрани продажбата на нови возила со мотори со внатрешно согорување до 2035 година. Меѓутоа, во март, Германија и Италија ги пореметија тие планови, и се чини дека токму Porsche и Ferrari, двете најпознати перформансни марки од овие земји можеби се делумно виновни за главоболката на ЕУ.
Porsche и Ferrari, двете марки познати по своите перформанси на патеката и инженерската експертиза, одлучија да инвестираат многу во иднината на синтетичките горива – истиот производ за кој и Италија и Германија сакаат да биде исклучен од забраната на ЕУ пред да се согласат да го потпишат законот, пренесува Bloomberg.
Застапниците на синтетичките горива (или е-горивата) тврдат дека технологијата би можела да биде спасител на моторот со внатрешно согорување. Кога се произведуваат со зелена електрична енергија, е-горивата загадуваат значително помалку од фосилните горива и веќе се имплементирани во тркачките серии ширум светот, како средство за намалување на нивниот данок врз животната средина.
Технологијата, исто така, може да им помогне на производителите на суперавтомобили да бараат иднина за нивните мотори со внатрешно согорување. Во случајот и на Porsche и на Ferrari, посебните квалитети на нивните мотори одамна ги дефинираа нивните автомобили.
Како таков, Porsche инвестираше во производство на е-горива преку пилот проект во Хару Они, Чиле. Го користеше горивото и за својата тркачка серија. Ferrari, во меѓувреме, соопшти дека и тој ќе инвестира во технологијата за „намалување на емисиите додека продолжува со употребата на мотори со внатрешно согорување кои го зачувуваат нашето наследство“.
Меч со две острици
Тоа чувство се одекнува низ германскиот парламент во моментов, бидејќи десничарската партија FDP – една од трите партии што моментално ја сочинуваат коалициската влада во земјата – се залага за сместување за е-гориво во легислативата на ЕУ.
Навистина, лидерот на партијата, Кристијан Линднер, се најде на удар на критики затоа што му праќал пораки на извршниот директор на Porsche, Оливер Блуме, за време на официјалните владини преговори. Партијата, сепак, тврди дека производителите на автомобили треба да бидат способни да ја истражат целата технологија за намалување на емисиите.
Проблемот е што потенцијалот е-горивата да ги намалат емисиите целосно се потпира на тоа од каде доаѓа енергијата што се користи за производство. Помалку е ефикасно да се користи тоа гориво за производство на енергија, кое потоа ги напојува автомобилите, отколку едноставно да се пумпа директно во самите возила, и постојат стравувања дека ако побарувачката за е-горива се зголеми пребрзо, производителите би можеле да се свртат кон загадувачката електрична енергија за да ја исполнат таа потреба. Како такви, е-горивата се нарекуваат тројански коњ за индустријата за фосилни горива од критичарите.
Сепак, покрај потклекнувањето на притисокот од индустријата, FDP реагира на сопствената намалена популарност. Таа помина лошо на серијата локални избори и беше обвинета дека го користи ова прашање за да ја искористи популарната желба за мотори со внатрешно согорување и да го подигне својот рејтинг.
Политичка битка
Дури и меѓу некои автопроизводители, обидите на FDP да ја држи регулативата за нулта емисија како заложник не се покажаа како универзално популарни. Audi неодамна ја повика ЕУ да го финализира законодавството со цел да се создаде сигурност за производителите на автомобили, додека извршниот директор на Polestar, Томас Ингенлат, го повтори тоа чувство.
„Сега би го нарекол речиси патетично“, рече Ингенлат. „Индустријата и политичарите конечно треба да го дадат тој многу јасен сигнал за тоа какво е патувањето што претстои“.
По средбата меѓу германскиот канцелар Олаф Шолц и претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен овој викенд, двете страни беа позитивни. Двајцата рекоа дека дискусијата била конструктивна, пренесува Блумберг.
„Воопшто не се работи за разлики во мислењата, туку за прашањето како тоа може да функционира“, рече Шолц. „И тоа е толку решливо прашање што сите ние сме многу оптимисти – не само во германската влада, туку и во однос на нашите разговори со комисијата“.