Шефот на Renault побара поддршка од ЕУ за автомобилската индустрија
Лука де Мео верува дека европските производители се оптоварени со регулативи, додека кинеските и американските производители се поддржани со даночни олеснувања и инвестиции
Жителите од земјите членки на Европската унија ова лето ќе ги избираат своите претставници во Европскиот парламент, а извршниот директор на Renault, Лука де Мео, ја искористи оваа прилика и напиша отворено писмо до ЕУ. Во него, тој ги истакнува предизвиците со кои се соочува автомобилската индустрија и се залага за насоката што тој верува дека треба да ја преземе политиката.
Искусниот директор, кој е и претседател на Европската асоцијација на производители на автомобили, пишува дека автомобилската индустрија се соочува со единствен предизвик. Мора да се декарбонизира, а истовремено да се прилагодува на подемот на технологијата што ги трансформира производителите на автомобили во даватели на мобилност.
Де Мео се грижи дека европските автомобилски компании се особено обесправени во оваа транзиција, бидејќи Кина инвестираше многу во својот автомобилски сектор, а САД воведоа даночни предности за електричните возила од американско производство. Во меѓувреме, тој тврди дека европските производители на автомобили се задушени од еколошките прописи.
„Целта на ова регулаторно оптоварување е да ја направи Европа шампион за заштита на животната средина, со надеж дека тоа ќе придонесе за општествениот напредок на глобално ниво“, напиша Де Мео. „Проблемот е што другите трговски блокови бавно го следат примерот, а тоа има негативно влијание врз конкурентните перформанси на европскиот бизнис“.
План од шест точки
За да ги реши овие прашања, Де Мео има план од шест точки. Прво, тој сака ЕУ да развие индустриска стратегија за нејзиниот бизнис сектор, со автомобилската индустрија во нејзиниот центар. Второ, тој сака автопроизводителите да се сретнат со научници, синдикати и невладини организации за да ја развијат оваа стратегија, која ќе ја поддржи индустријата во истата, како што вели дека Кина ги поддржала своите производители на автомобили, производители на батерии и други поврзани компании.
Трето, тој сака да формира ново тело кое суштински ги регулира регулативите, за да го забави ширењето на новите правила со кои се соочуваат производителите на автомобили. Четврто, тој сака да го зголеми пристапот на возачите до зелената енергија, а петтата точка од планот на Де Мео е да ја развие европската софтверска експертиза и нејзиното снабдување со суровини од кои се произведуваат возилата.
Конечно, тој сака ЕУ да ја поддржи автомобилската индустрија со модел што ги комбинира најдоброто од стратегиите што се користат во САД и Кина. Тој вели дека автомобилската индустрија не се спротивставува на зелениот договор на Европа, но сака регулаторите повторно да го разгледаат.
Не само ЕВ, туку и технологија за е-горива и водород
Дополнително, Де Мео пишува дека електричните возила не треба да бидат единствената технологија што ЕУ ја смета за зелена и смета дека е-горивата и водородот може да бидат важни во иднина. Тој, исто така, повикува на поголеми инвестиции во мали, лесни, евтини возила, за кои вели дека не постојат со правилата за безбедност и издувни гасови.
Конечно, тој бара ЕУ да им олесни на европските производители на автомобили да работат заедно. Тој го повикува парламентот да ја стандардизира технологијата на возилата во инфраструктурата. Покрај тоа, тој сака деловите од софтверски дефинираните возила кои се скриени за клиентите да бидат споделени меѓу производителите на автомобили. Следејќи го водството на Кина и создавање банки за заеднички делови што може да ги користи секој производител на автомобили, тој вели дека оваа соработка ќе и помогне на Европа да ја задржи својата позиција на глобално ниво.
„Верувам дека можеме да ги постигнеме нашите цели преку заеднички напори и партнерства меѓу јавниот и приватниот сектор“, рече Де Мео. „Со Airbus веќе видовме што може да направи Европа. Со засилување на кооперативните иницијативи, ќе ја поставиме нашата индустрија на пат кон заживување“.