ИНТЕРЕСНОНАСЛОВНА

Акустиката на возилата е одлучувачка

Проблемот со акустичниот развој усложнет од разновидноста и сложеноста на денешните мотори, тема на конференцијата за автомобилска акустика

Алтернативните погони, лесната конструкција и помалите мотори претставуваат голем предизвик за акустичните инженери. За да се справат со брзата динамика на технолошкиот напредок, програмерите се соочуваат со задача за ефикасно намалување не само на бучавата од погонскиот мотор, туку и на многу други компоненти. Од друга страна, во некои делови од возилото потребно е да се надомести звукот кој недостасува. Очигледно е дека лесната конструкција, алтернативните погони и помалите мотори, исто така, ја зголемуваат комплексноста на стремежот за удобно ниво на NVH во двата погледи. Подобрите анализи на мерењата и методите за побрзо пресметување се важни алатки за оваа и централни теми во дискусијата на експертите.

Конференцијата за автомобилска акустика се одржа на 9-ти и 10-ти јули, по 51-ви пат во Цирих / Рушликон, при што им се посака добредојде на 220 учесници. Половина од трговските посетители се од земји кои не се германско говорно подрачје, што го нагласува меѓународниот карактер на конференцијата, како што нагласи и д-р Александар Хајнцел, главен и одговорен уредник на ATZ-MTZ Group во воведното обраќање. Имаше учесници од Јапонија, Кина, Тајван, Јужна Кореја, Индија и Јужна Африка, каде што Јапонците беа најбројни.

Нови вознемирувачки звуци

Прво, д-р Леон Гавриќ, потпретседател и виш експерт NVH од Groupe PSA, предвиде дека зголемувањето на регулаторниот притисок за моторите со внатрешно согорување, во комбинација со техничките подобрувања кај електричните погони и перформансите на батериите, ќе доведе до поголема побарувачка за електрични возила. Гласноста на моторот со внатрешно согорување повеќе нема ги надминува разните звуци на системите и уредите, како и бучавата од ветерот, бучавата и звуците на пневматиците, тие ќе станат позабележителни. Како резултат на тоа, барањата за NVH се високи во споредба со возилата со мотор со внатрешно согорување. А сосема нов, но клучен NVH предизвик за електричните автомобили е да се контролира „завивачкиот” звук произведен од електричниот погон. Вознемирувачки звуци, како што се чкрипење, ѕвечкање и брмчење, исто така се забранети во тивкиот BEV сектор.

NVH

„Звукот е одлучувачки”, вели д-р Ралф Бокс, NVH проект-координатор во Daimler и одговорен за електричниот бренд Mercedes EQC. Најголем предизвик е да се намалат звуците од патот: Иако масата на батеријата има позитивен ефект врз конструкцијата на возилото, поцврстата шасија и пневматиците доведуваат до повеќе акустични ефекти од патот. Искуствата направени со тековните електрични автомобили на Mercedes беа почетна точка за NVH развојот на новиот EQC. Врз оваа основа, придушните и изолациските делови беа развиени со усвојување на структурен концепт на GLC моделот. По строгиот, целно-ориентиран процес на развој, програмерите на EQC успеаја да развијат тивок, удобен и карактеристичен звук.

Тивка поддршка

Во своето предавање на тема „Принципи на дизајнирање на електрични мотори за чисти електрични возила”, д-р Грегори Чен, постар главен инженер во Geely Automobile Research Institute, отиде директно кон деталите. Според него, резонантните карактеристики на држачите за вградување се важен фактор за бучавата на електричниот погон во возилото при ниски брзини (приближно 40 km/h или помалку). Држачите за вградување треба да бидат изградени компактно. Колку е повисока модалната фреквенција, толку подобро системот за вградување ги изолира вибрациите. Чен препорачува фреквенција над 1000 Hz и избегнување на спојување помеѓу природната фреквенција на системот за вградување и внатрешната резонантна фреквенција на гумениот држач.

NVH

Симулации и виртуелни звуци

Франческа Ронцио, лидер на тимот за симулација на производи и системи во Autoneum, одржа говор за „Методи и решенија за интеграција на HV батеријата во NVH развојот на BEV”. Таа имаше уверувачка порака за многу програмери, наведувајќи дека постојните и утврдени методи на CAE системите, како што се статистичка енергетска анализа (SEA) и методот на конечни елементи (FEM), можат да го поддржат NVH-дизајнот на BEV подните системи. NVH пакетот за кој станува збор не ги опфаќа само тепихот и придушните влошки, туку и заптивањето на батеријата и елементите помеѓу батеријата и каросеријата.
Марк Алман-Вард, специјалист за NVH симулација во Bruel & Kjaer, кој презентираше „Метод за дизајнирање и испорачување внатрешна и надворешна бучава од електрично возило”, исто така имаше силен практичен фокус. „Со отстранување на звуците од моторот со согорување, убивме многу емоции. Никој не излегол од електричен автомобил и извикал:„Леле, ова звучи фантастично!”, рече Вард критички на почетокот од неговиот говор . „Ако прашате 15 луѓе во една просторија како треба да звучи електричен автомобил, ќе добиете 35 различни одговори”. Користејќи реални звучни примероци, Вард го опиша целиот процес на акустичниот развој на Fiat 500e, презентирајќи ја по ред процената на она што го прави „спортскиот звук”, па дури и виртуелните звуци на возилото.

Конференција за автомобилска акустика 2019

Конференцијата за автомобилска акустика, која е под научна насока на Autoneum и заеднички организирана со ATZlive, се смета за една од најважните меѓународни NVH конференции за производителите на автомобили, добавувачите и истражувачките институти. Повеќе од 20 презентации на специјалисти се надополнети со работилници за новите трендови на мобилност. Големата саемска изложба, исто така ги презентира актуелните иновации од областа на акустиката кај возилата.

Клучни зборови

Поврзани вести

Close