fbpx

Cadillac заедно со Andretti сака да стане дел од F1, тимовите се противат

Andretti Global заедно со General Motors, преку својот бренд Cadillac, изразија интерес за заеднички влез во најбрзиот циркус на планетата

General Motors и Andretti Global ја објавија својата намера да поднесат официјален „израз на интерес“ за влез во Formula 1 до Меѓународната федерација за автомобили (FIA) штом формалниот процес ќе биде отворен. Американскиот производител на автомобили во најбрзиот циркус на планетата би влегол со марката Cadillac и би работел заедно со Andretti Global, со која има долга историја на соработка во мотоспортот како што е IndyCar. Партнерите велат дека сакаат да влезат во Formula 1 „што е можно побрзо“ со најмалку еден американски возач зад воланот.

„Чувствувам многу силно дека сме погодни да бидеме нов тим за Formula 1 и можеме да донесеме вредност за серијата и нашите партнери и возбуда за навивачите“, рече Мајкл Андрети, претседател и извршен директор на Andretti Global. „GM и Andretti делат наследство родено од љубовта кон трките. Сега имаме можност да ги комбинираме нашите мотоспортски страсти и посветеноста на иновациите за да изградиме вистинска американска понуда за F1“.

Соопштението доаѓа по неодамнешниот твит на претседателот на FIA, Мохамед Бен Сулејем, кој вели дека тој побарал од неговиот тим „да погледне да започне процес за изразување интерес за потенцијалните нови тимови“ за Светскиот шампионат во F1.

F1 еден бележи огромен раст на популарноста

Партнерството доаѓа бидејќи популарноста на F1 е во пораст. По успехот на документарната серија „Drive to Survive“ на Netflix, како и нејзиното неодамнешно купување од американската Liberty Media, тркачката серија е попопуларна од кога било. Со три американски трки на распоредот за 2023 година, тимовите се чини дека чекаат ред за влез во спортот.

Audi неодамна објави дека ќе влезе во Formula 1 преку своето партнерство со тимот на Sauber F1, додека Porsche изрази интерес за партнерство со Red Bull минатата година, иако тој договор пропадна во последен момент и можеби го поттикна интересот на Ford за спонзорски договор.

Сепак, Andretti Global долго време беше заинтересиран да се приклучи на F1, но ниту еден новосоздаден тим не влезе во спортот од Haas во 2016 година. Со проширувањето на седиштето на Andretti во Индијана во тек и предложена европска сателитска канцеларија, според Autosport, се чини дека ова е досега најсериозната понуда на компанијата.

Потенцијалниот нов тим најпрво ќе добие енергетска единица од друг снабдувач, но и Cadillac и Andretti Global велат дека ќе понудат техничка поддршка на потенцијалниот тим. Тие најверојатно ќе влезат во Formula 1 во 2026 година, кога ќе се реновираат регулативите за моторите на спортот, во обид да се направи позелена тркачката серија.

„General Motors е почестен да се здружи со Andretti Global во овој историски момент во трките“, рече Марк Ројс, претседател на General Motors. „Имаме долга, богата историја во мотоспортот и иновациите во инженерството, и воодушевени сме од можноста да се здружиме со Andretti Global за да формираме американски F1 тим кој ќе помогне да се поттикне уште поголем глобален интерес за серијата и спортот.

Силна опозиција меѓу останатите F1 тимови

Formula 1 тимовите, пак, не се воодушевени од можното додавање на Andretti и Cadillac во спортот, со тоа што силно мнозинство, наводно, се противи на иницирањето на 11-ти член во нивните редови.

За да може нов тим да се додаде на F1 гридот, одлуката треба да биде договорена и од FIA и од Formula 1 откако новиот учесник ќе биде оценет „од сите релевантни чинители“ или, со други зборови, тркачките тимови. Високо лице во еден од тимовите неодамна изјави за Reuters дека „силното мнозинство“ од нив се против проширување на мрежата.

Тоа е веројатно затоа што тимовите не сакаат нов субјект да дојде и да земе дел од наградниот фонд на спортот. Додека новиот учесник ќе треба да плати 200 милиони долари такса за проширување за да стане дел од најбрзиот циркус на планетата, неименуваниот висок претставник на тимот рече дека таа бројка е премногу ниска врз основа на моменталната вредност на спортот.

Тоа чувство ги повтори коментарите на тимскиот шеф на Mercedes, Тото Волф, на Големата награда на Мајами минатиот мај. Тој тврдеше дека вредноста на спортот е во неговата ексклузивност и дека спортот не треба да ја разводнува сопствената вредност со додавање тимови.

Тимовите не сакаат проширување

Во меѓувреме, извршниот директор на Formula 1, Стефано Доменикали, изјави во септември дека проширувањето на над 10 тимови „не е приоритет“. Сепак, сето ова се чини дека е во конфликт со визијата на Бен Сулејем за спортот.

Во неделата, службеникот напиша дека „изненадувачки е што има некои негативни реакции“ на објавата на Cadillac и Andretti. Тој додаде дека помалите тимови се приклучувале на спортот во минатото и дека засегнатите страни „треба да ги охрабруваат потенцијалните влезови во F1 од глобалните производители како GM и чистокрвните тркачи како Andretti и други“.

Сепак, безимениот извор на Reuters го обвини интересот на Cadillac за спортот дека во голема мера е „вежба за брендирање“. Со оглед на тоа што формалниот процес за изразување интерес сè уште не е отворен, ова е тежок почеток за Andretti и GM.

Поврзани вести

Back to top button