Citroen Oli е ЕВ концепт направен од рециклирани материјали
Citroen Oli е најновиот електричен концепт на францускиот производител кој се одликува со необичен дизајн и рециклирани материјали
Citroen го претстави Oli, својот најнов концепт кој пристигнува со необичен стил фокусиран на тоа да биде достапен и одржлив. Концептот на пикап камион е направен од рециклирани и одржливи материјали и е првиот што го интегрира новото лого и идентитетот на брендот на Citroen пред да се примени на сериските модели кои почнуваат следната година.
Citroen го опишува Oli како „лабораторија на тркала“. Дизајнот на возилото долго 4.200 мм е доста разигран, на сличен начин како и „четирициклот“ Ami. Неконвенционалната каросерија вклучува вертикално предно ветробранско стакло, врати кои се отвораат во обратна насока за лесен пристап до шарената кабина и релативно мал заден товарен простор. Иако концептот се чини дека е поаеродинамичен при возење наназад, Citroen додаде систем „аеро канал“ на хаубата со цел да го намали отпорот.
Необичен дизајн
Лицето на Oli е отстапување од актуелната палета на модели на Citroen, усвојувајќи изглед без решетка, како и новиот амблем во форма на овална форма. Вториот е обоен во инфра-црвена боја, што одговара на рамката на шофершајбната, капачињата на тркалата, акцентите на браниците и целата кабина. Кутиестите LED фарови во облик на C имаат интегрирани влезови, при што задните LED светла ја следат истата шема.
Предниот и задниот браник интегрираат идентични пластични елементи и лизгачки плочи, со дополнителни светлосни единици. Затегнатите браници комбинираат тркалезни форми со рамни врвови, додека пар заштитни елементи во стилот на воздушни перничиња на симетричните врати се исто така присутни. Во типичен вкус на Citroen, страничните прозорци не изгледаат како да се отвораат, а стаклото на задната врата паѓа пониско од хоризонталната линија на појасот. Футуристичките тркала се направени од челик и алуминиум, обложени со концептни гуми Goodyear Eagle GO дизајнирани за долговечност.
Врвот на задниот дел е просторот за товар, кој е направен од рециклиран картон (како хаубата и покривот) и останува скриен под задното ветробранско стакло што се отвора нагоре. Преградата може да се отстрани и може да се прошири од 679 мм до 1.050 мм во должина, благодарение на преклопената задна врата. Со ширина од 994 мм и максимална висина од 582 мм кога панелот не е поставен, товарниот простор може да собере поголеми предмети од обичниот багажник.
Необични бои и едноставна технологија во кабината
Отворајќи ги вратите, ве пречекува пријатен простор со четири индивидуални седишта облечени во инфра-црвена боја. Седиштата, изработени од термопластичен полиуретан (TPU) со 3D-печатена мрежа на потпирачите за грб, се монтирани на цевчести рамки прикачени на подот преку изолациони прстени кои апсорбираат удари. Тие користат многу помалку делови отколку во конвенционален автомобил, што е случај и со контролната табла.
Вториот е дизајниран околу хоризонтален зрак, интегрирајќи отстранливи Bluetooth звучници. Наместо повеќе големи екрани на допир, дизајнерите на Citroen додадоа приклучок за паметни телефони, пет прекинувачи за климатизација, USB приклучоци и практична полица изработена од Еластолан. Сепак, постои единствен екран за проектирање информации наречен Smartband, кој се наоѓа на основата на шофершајбната. Интересно е што сите функции се контролираат преку џојстик поставен на воланот.
Како и кај сите модели на Citroen, Oli ја интегрира филозофијата „Напредна удобност“, а истовремено нуди многу практичност. Модуларниот под е изработен од едноделна проширена термопластична полиуретанска пена (E-TPU), која може да се замени и да се обои. Истиот материјал може да се најде на патиките за трчање и седлата за велосипеди. Citroen додаде водоотпорна обвивка што може да се чисти со црево благодарение на приклучоците за одвод. Панелите на вратите се исто така поедноставени со големи канти за складирање и едноставен дизајн.
Електричен, но лесен
И покрај тоа што е целосно електричен, целосната тежина на Oli е 1.000 кг. Благодарение на малата потрошувачка од 10 kWh/100km, францускиот концепт има проценет опсег од 400 км, при што батеријата од 40 kWh може да се полни од 20-80 проценти за 23 минути. Концептот, исто така, поддржува „Vehicle to Grid“ (V2G) и „Vehicle to Load“ (V2L), што значи дека може да складира енергија и да ја продава назад на мрежата или да напојува електрични уреди преку интегрираниот приклучок. Citroen не ги објави бројките за моќноста или бројот на електрични мотори, но знаеме дека максималната брзина е ограничена на 110 км/ч, притоа давајќи приоритет на ефикасноста наместо на перформансите.
Во обид да ја зголеми долговечноста на возилото, Citroen го дизајнираше Oli да се реновира наместо да се замени. Автомобилите кои повеќе не се возат би станале донатори за делови, одржувајќи ги останатите Oli модели на патот.
Citroen Oli можеби е дизајнерска студија, но француската компанија вели дека треба да очекуваме да ги видиме нејзините „идеи, детали за дизајнот и напредок во внатрешноста претставени во идните сериски модели“. Како што истакна Пјер Леклер, шеф за дизајн на Citroen: „Нема смисла да се предлагаат кул материјали или дизајни кои никогаш нема да влијаат на идните сериски возила“.