fbpx

ЕK започнува истрага против кинеските производители

Европската комисија започнува истрага дали автомобилските производители во Кина имаат неправедна предност во однос на конкуренцијата

Службениците од Европската комисија ќе ја започнат својата истрага против кинеските производители. Истражувачите ќе заминат за Кина во наредните недели, се тврди во новиот извештај, за да утврдат дали кинеските производители на автомобили имаат нефер конкурентна предност во однос на нивните европски колеги.

BYD, Geely и SAIC се во центарот на вниманието, но изворите тврдат дека иследниците нема да ги посетуваат локациите управувани од не-кинески брендови во Кина. Tesla, Renault и BMW имаат капацитети во земјата, но очигледно ќе ја избегнат оваа истрага.

Истрагата беше поттикната од самата Европска комисија и се надева дека ќе открие дали европските возила од кинеско производство добиваат државни субвенции што им дава неправедна економска предност кога станува збор за одредување на малопродажните цени во Европа во однос на европските брендови кои не добиваат државни субвенции. Операцијата беше лансирана минатиот октомври и се очекува да трае нешто повеќе од една година. Кинеските производители веќе одговорија на прашалниците од ЕК, а оваа посета на земјата се верува дека е со цел да се проверат дадените одговори.

Жесток одговор на Пекинг

Пекинг реагираше луто на истрагата на ЕУ, и додека некои европски производители ја поддржуваат истрагата, други, вклучително и BMW – кој произведува неколку модели во Кина – се помалку заинтересирани. Reuters објави дека продажбата на автомобили од кинеско производство сега сочинува 8 отсто од сите возила продадени во ЕУ, бројка што може да се искачи на 15 отсто во 2025 година. Неодамна ја објавивме веста дека се верува дека Кина ја престигна Јапонија како најголема во светот извозник на автомобили.

Минатата година шефот на Stellantis, Карлос Таварес, предупреди на заканата што кинеските автомобили ја претставуваат за европските производители на автомобили и со добра причина – некои од електричните возила може да чинат 20 проценти помалку од еквивалентни модели произведени во Европа. Но, исто така, Stellantis минатата година објави дека купува удел од 1,6 милијарди долари во Leapmotor, со што компанијата добива подобар пристап до Кина, а Leapmotor пат до европскиот пазар.

Поврзани вести

Back to top button