ЕУ сака да го забрани карбонот во производството на возила

Карбонот е полесен од алуминиумот и поцврст од челикот, но сепак ЕУ сака да го забрани од автомобилите класифицирајќи го како опасен

Европската унија ја ревидира Директивата за возила на крајот од нивниот животен циклус (ELV), а новиот предлог за прв пат во светот го класифицира карбонското влакно како штетен материјал. Ова може да има големи последици за автомобилската индустрија, особено за производителите на електрични и спортски автомобили кои се потпираат на овој лесен и цврст материјал.

Зошто ЕУ смета дека карбонот е опасен?

Карбонот, иако е поцврст од челикот и полесен од алуминиумот, претставува еколошки предизвик при рециклирање. Кога се отстранува, влакната можат да станат летливи и да предизвикаат иритација на кожата и мукозните мембрани кај луѓето, како и кратки споеви во машините за рециклирање.

Сегашните исклучоци за употреба на опасни материјали (како олово и жива) во автомобилството може да бидат преиспитани, а карбонот може целосно да се забрани од 2029 година доколку предлогот биде усвоен.

Како ова ќе влијае на автомобилската индустрија?

Јаглеродните влакна се клучен материјал за:

  • Електрични возила – бидејќи помагаат да се компензира тежината на батериите.
  • Спортски автомобили – како што се моделите на McLaren, каде целите шасии се направени од карбон.
  • Премиум брендови – кои го користат за подобри перформанси и ефикасност.

Ако забраната се оствари, производителите ќе мора да бараат алтернативи, што може да ги зголеми трошоците и да ги намали перформансите на некои модели.

Кој ќе биде најпогоден?

Најголеми губитници би биле јапонските компании Toray Industries, Teijin и Mitsubishi Chemical, кои заедно контролираат 54% од глобалниот пазар на карбон. Особено е изложена Toray Industries, чиј европски бизнис со автомобилски компоненти изнесува 50% од нивната продажба.

Дали забраната е сигурна?

Предлогот сè уште не е усвоен, а процесот на донесување одлука може да трае години. Доколку се спроведе, не би стапил на сила пред 2029 година, што дава време на индустријата да се прилагоди. Сепак, отпорот од страна на производителите е неизбежен.

 

Поврзани вести

Back to top button