fbpx

Еуро 7 може да ги зголеми трошоците до 10 пати повеќе од очекуваното

Студијата на Frontier Economics сугерира дека директните трошоци по возило со цел усогласување со Еуро 7 правилата ќе бидат околу 2.000 евра

Европската комисија можеби е премногу оптимистична во своите проценки за дополнителните трошоци за возилата поради регулативите на Еуро 7. Една нова студија нарачана од Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), сугерира дека вистинските бројки се 4 до 10 пати поголеми во зависност од сегментот на возилата.

Поконкретно, според студијата на Frontier Economics, директниот трошок по возило за автомобили и комбиња со погон на внатрешно согорување е 1.862 евра за бензин и 2.629 евра за дизел, кои се 10, односно 5 пати повисоки во споредба со официјалните проценки. Слично на тоа, цената за надградба на Еуро 7 за камиони и автобуси со дизел мотори е неверојатни 11.707 евра по возило, или 4 пати поголема од првично предложената бројка од Европската комисија.

Студијата ги проценува директните трошоци за производство на возила кои се потребни за опрема и инвестиции што значи дека реалното зголемување на цената за потрошувачот ќе биде уште поголемо. Понатаму, индустриските експерти проценуваат дека моторите Еуро 7 би можеле да донесат зголемување на потрошувачката на гориво за 3,5%, што е еквивалентно на дополнителни 650 евра за автомобили и комбиња и 20.000 евра за камиони на долги релации во текот на целиот животен век на возилото.

Електрификацијата е поисплатлива од Еуро 7

Минатата година, шефот на VW, Томас Шефер, изјави дека трошоците потребни за автомобил да ги исполни построгите регулативи на Еуро 7 може да достигне и до 5.000 евра по возило. Оваа зголемена цена ефективно ќе ги направи застарени градските автомобили и субкомпактите со погон на согорување. Слично на тоа, извршниот директор на Škoda, Клаус Зелмер, неодамна коментираше дека возилото кое моментално се цени од 15.000 евра може да има цена помеѓу 18.000 и 20.000 евра во ерата на Еуро 7. Како резултат на тоа, неколку производители на автомобили почнаа да ги повлекуваат своите автомобили со мотори со согорување од помалите сегменти во корист на попрофитабилните електрични возила (ЕВ).

ACEA забележува дека ЕУ во моментов има „најсеопфатни и најстроги стандарди за емисиите на загадувачи во светот“ и дека со постојните Euro 6/VI „емисиите на издувните гасови се веќе на едвај мерливо ниво“. Поради оваа причина, здружението на производители на автомобили верува дека Еуро 7 „не е вистинскиот начин“ за дополнително намалување на емисиите бидејќи ќе има „исклучително ниско влијание врз животната средина со екстремно висока цена“. Како алтернативно решение, ACEA верува дека ЕУ треба да се фокусира на транзицијата кон електрификација додека ги заменува постарите возила со високоефикасни модели Euro 6/VI.

Еуро 7 регулативите треба да стапат на сила за сите нови автомобили и комбиња што се продаваат во Европа од јули 2025 година наваму. Тие бараат 35% пониски емисии на NOx и 13% пониски честички на издувните цевки во споредба со нивоата на Euro 6, плус додавање на електрично загреани е-катализатори и вграден дијагностички систем кој постојано ќе ги следи емисиите.

Поврзани вести

Back to top button