ЕВ и конвенционалните возила ќе достигнат ценовен паритет до 2026
Драстичниот пад на цените на литиум-јонските батерии ја приближува ценовната паритетност помеѓу електричните и бензинските возила до 2026 година
Цената на литиум-јонските батерии, еден од клучните фактори за забрзување на прифаќањето на електричните возила (ЕВ), бележи најголем пад во последните седум години. Според нова студија на Bloomberg, просечната цена на батериските пакети се намали за 20% во споредба со минатата година, достигнувајќи 115 долари за kWh.
Причини за драстичниот пад
Намалувањето на цените се должи на претекување на залихите на батериски ќелии, како и на пониските трошоци за суровини и компоненти користени во нивното производство. Овој тренд не само што е значаен за производителите, туку и за потрошувачите кои чекаат момент кога цените на ЕВ ќе бидат изедначени со оние на возилата со мотори со внатрешно согорување.
Кога ќе стигнеме до ценовна паритетност?
Експертите предвидуваат дека електричните возила би можеле да достигнат ценовна паритетност со традиционалните автомобили уште во 2026 година, доколку трендот на намалување на цените продолжи. За да се постигне тоа, цената на батериите треба да се намали на 100 долари за kWh, што веќе е реалност во Кина, каде што одредени ЕВ модели се продаваат поевтино од нивните бензински ривали.
Понатаму, се очекува цените да паднат на 69 долари за kWh до 2030 година, што ќе овозможи електричните возила да станат уште подостапни за поширока публика.
Пречки на патот
И покрај оптимистичките прогнози, постојат неколку фактори кои би можеле да го забават овој процес:
- Геополитички и макроекономски влијанија: Тензиите на глобалните пазари, особено во трговијата со суровини, би можеле да доведат до флуктуации во цените.
- Субвенции и тарифи: Во Европа, намалувањето на субвенциите за EV веќе доведе до пад на продажбата, како што се забележува во Германија за 2024 година. Во САД, најавените високи тарифи за увоз од Кина и можната елиминација на даночниот кредит од 7.500 долари за ЕВ, исто така, би можеле да влијаат негативно на пазарот.
Производството на батерии е тесно поврзано со продажбата на возила. Иако моментално има претекување на батериски ќелии поради успорување на растот на продажбата на ЕВ на некои пазари, производителите би можеле да го намалат производството, што дополнително би ја усложнило ситуацијата.
Заклучок
Додека индустријата се движи кон поефтини и подостапни ЕВ, патот до целосна ценовна паритетност не е без предизвици. Со глобалните економски услови и политичките влијанија, производителите и потрошувачите ќе треба да се прилагодат на брзо менливите околности. Но, со цените на батериите што бележат постојан пад, електричната револуција продолжува.