fbpx

Европа ќе се бори за своите мали автомобили

Поради новите еколошки стандарди кои стануваат задолжителни за земјите на ЕУ, иднината на малите автомобили е под сериозна закана

Во САД, големите автомобили се купуваат со помалку опрема, но во Европа се случува спротивното – мали автомобили со многу дополнителни опции и системи. Ова, сепак, ја става нивната иднина под сериознa закана, поради новите еколошки стандарди кои стануваат задолжителни за земјите на ЕУ.

„Новите правила за штетни гасови бараат од секој автомобил, технологии што чинат илјади евра. Кај големите автомобили маргината во цената може да ги покрие овие трошоци, но кај помалите тоа нема да се случи. Соодветно на тоа, нивната цена ќе отскокнува, а тоа може да биде фатално“, вели Марк Варбертон, аналитичар во Sanford C. Bernstein, брокерска куќа цитирана од Automotive News.

Финансискиот експерт, исто така, дава конкретни примери за ова. Opel се откажа од моделите Karl и Adam, а членовите на PSA Group веќе објавија дека нивните Peugeot 108 и Citroen C1 веројатно нема да преживеат. Еден извор од Ford потврди дека компанијата ќе ја запре продажбата на Ка+ во Европа додека VW се подготвува да направи од Up! електрично возило. Истото ќе се случи и со Seat Mii и Skoda Citigo.

мали автомобили

Загриженоста на Daimler, пак, го префрла производството на брендот Smart во Кина, што ја доведува во прашање иднината на Renault Twingo. Но, тоа нема да биде сè, бидејќи промените, според Варбертон, ќе влијаат и на следната класа. VW Polo е во ризик, и ако биде запрен од производството, сигурно ќе следи истото за моделите на истата платформа како Audi A1, Skoda Fabia и Seat Ibiza.

„Оваа платформа е многу важна за VW групата, но ќе се соочи со сериозен економски предизвик, BMW исто така ќе мора да се преиспита и на крајот да го намали производството на MINI“, додава експертот.

Автомобилската индустрија мора да ги намали просечните нивоа на емисии на секој модел на 95 грама CO2 по километар. Во 2018 година, оваа бројка изнесуваше 120,5 g/km. Новиот стандард не може да се постигне во мали модели без каква било форма на електрификација. И ова ќе доведе до зголемување на цените на автомобили.

Необично е тоа дека, до денес, малите модели им помагаа на компаниите да постигнат пониски просечни резултати. Сепак, тие повеќе не можат да ги компензираат повисоките емисии и стануваат неповолен економски модел, ставајќи ги производителите под силен притисок.

мали автомобили

Друг нов проблем е дополнителните безбедносни системи, кои ќе станат задолжителни за сите нови автомобили во 2021 година. Сметките покажуваат дека ова нема да биде профитабилно. Експертите пресметаа дека претворајќи автомобил во мек хибрид, додавајќи стартер-генератор ќе чини од 600 до 1.000 евра. Стандардниот хибрид додава 2000 евра на цената, а plug-in верзиите дури 5000 евра.

Статистиката а JATO Dynamics покажува дека просечната цена на најмалите автомобили регистрирани во Германија, Шпанија, Франција и Италија во 2018 година е 14.512 евра, а онаа на автомобилите од следниот сегмент – 17.459 евра. Претворањето во хибриди и додавање на задолжителни системи сериозно ќе ги зголеми овие вредности и ќе ги направи возилата практично непродуктивни.

Единствениот начин да ги зачувате овие модели е да ги претворите во електрични возила. Генералниот директор на Citroen, Линда Џексон веќе објави дека иднината на C1 е токму тоа. Skoda, пак, ја покажа таквата верзија на Citigo, а на саемот во Женева, Peugeot го покажа моделот e208, кој беше дизајниран да се натпреварува со успешниот Renault Zoe. Компактно електрично возило за Европа исто така подготвува и Honda, а слични планови имаат Dacia, Nissan и Mazda.

 

Поврзани вести

Back to top button