Европската автоиндустрија може да се соочи со крах поради висока инфлација
Зголемените каматни стапки и инфлацијата почнуваат да влијаат на побарувачката на автомобили, додека повисоките трошоци за суровини, енергија и логистика се очекува да го погодат профитот
Економските ветрови во Европа ја достигнуваат автомобилската индустрија на континентот. Финансискиот огранок на Volkswagen очекува заработката да се намали оваа година, бидејќи растот на каматните стапки и инфлацијата почнуваат да влијаат на побарувачката на автомобили, пренесува Automotive News Europe.
Клиентите дебатираат дали да купат возило или да го продолжат договорот за лизинг еден месец поради загриженоста, вклучително и зголемените цени на енергијата, изјави во понеделникот Френк Фидлер, главен финансиски директор на VW Financial Services. Тоа следи по предупредувањата од BMW минатата недела дека нарачките за нови возила се повлекуваат од високите нивоа, особено во Европа.
Додека Continental ја потврди својата перспектива за годината во вторникот, германскиот производител на делови рече дека треба да плати околу 3,5 милијарди евра (3,6 милијарди американски долари) дополнителни трошоци за суровини, енергија и логистика, при што цените за контејнерите за прекуокеански превози во некои случаи скокнаа осум пати. .
Финансискиот директор на Continental Катја Дуерфелд ги опиша условите „прилично како ураган“ и предвиде дека овие притисоци „нема да се смират наскоро“.
Знаците на пад се појавуваат постојано
Германската економија – најголемата во Европа – стагнираше во вториот квартал поради растот на цените, недостигот на снабдување и заканата од рационализирање на енергијата во случај Русија да го прекине протокот на гас.
Економистите сметаат дека рецесијата е речиси неизбежна во втората половина. Економијата на Обединетото Кралство веројатно се намали во вториот квартал, а Банката на Англија сега гледа дека Британија влегува во рецесија еквивалентна на онаа во 1990-тите, почнувајќи од четвртиот квартал додека се продлабочува кризата на трошоците за живот. Производителите на автомобили успеаја да ги надминат овие влечења подолго време.
Додека продажбата на возила во Европа опадна во изминатата година, Mercedes-Benz, VW, BMW и други забележаа зголемување на профитот бидејќи го фокусираа своето ограничено производство на модели со висока маржа.
Финансиите и оружјата за управување со флота на производителите на автомобили имаат корист бидејќи кризата со чипови ја зајакна побарувачката за користени автомобили и ги поддржа цените.
Некои производители, вклучувајќи ги Stellantis и Mercedes, остануваат оптимисти дека можат да одржат силна заработка во втората половина од годината.
Но, сè помалку е јасно дека тие ќе можат да ги надминат основните проблеми на економијата многу подолго. BMW минатата недела соопшти дека нарачките остануваат високи, но предупреди дека нема да може целосно да ги префрли зголемените трошоци за материјали. И компаниите веќе се подготвуваат за мрачна зима поради влошената енергетска криза во регионот.
Енергетска криза
Цените на струјата урнаа рекорди во последниве недели бидејќи Русија го ограничува снабдувањето со гас во Европа.
Тековниот топлотен бран ги нарушува водните патишта кои се потребни за испорака на јаглен до електрани и фабрики. Германија веќе соопшти дека ќе им даде приоритет на испораките на гас до приватните домови пред фабриките доколку има недостиг кога ќе стане постудено во наредните месеци. Другите европски земји најверојатно ќе преземат слични активности.
Добавувачот на автомобили Aptiv ги преплаши инвеститорите и аналитичарите минатата недела кога ги намали насоките за цела година и предупреди дека автомобилските погони можеби ќе мора да работат на работа оваа зима поради рационализирањето на енергијата.
Компанијата сега предвидува дека производството на возила ќе опадне за 5 отсто во Европа оваа година, што е значително намалување од претходната прогноза за раст од 10 отсто.
Aptiv „историски беше повеќе во право отколку погрешно кога го повика производството“, рече аналитичарот на RBC Capital Markets Џо Спак во белешка минатата недела. „Ако Aptiv е точен во однос на производството, тогаш сите други грешат и има значително поголем ризик за другите добавувачи – особено европските тешки според нас“.