fbpx

Европските производители се против тарифи за кинеските возила

Европската унија треба да ги финализира своите планови за справување со евтините кинески електрични возила оваа недела. Како и САД, ЕУ изрази загриженост за тоа како Кина може да ги цени електричните возила, сугерирајќи дека прекумерните субвенции доведоа до автомобили што може да се нудат по вештачки ниски трошоци.

Потегот доаѓа по слична акција од САД, при што Белата куќа ги зголеми четирикратно тарифите за кинеските електрични возила минатиот месец, при што давачките се зголемија од 25 проценти на 100 проценти. Сепак, и покрај тоа што европските лидери изразија загриженост за влијанието што може да го има приливот на евтини кинески ЕВ врз локалната индустрија, поддршката за тарифите од европските производители на автомобили отсуствува.

Европските производители на автомобили се во голема мера зависни од Кина за продажба и ризикуваат одмазднички акции од Пекинг. Кинеската стопанска комора при ЕУ веќе предупреди дека нацијата размислува да ги зголеми тарифите за увезените автомобили доколку стапат на сила зголемените давачки од ЕУ.

Дополнително, Кина е важен производствен центар за многу европски производители на автомобили. Автомобилите како BMW iX3, Citroen C5 X и Dacia Sping се примери на европски автомобили произведени во Кина на кои би можеле да влијаат предложените тарифи.

Производителите стравуваат од одмазда

HSBC проценува дека германските производители на автомобили добиваат 20-23 отсто од нивниот профит од кинеската продажба на возила, додека директорите на BMW, Mercedes и Volkswagen се против воведување тарифи.

Извршниот директор на BMW, Оливер Ципзе, им рече на инвеститорите дека не верува дека на индустријата и треба протекционизам и дека со вклучување во трговски битки „можеш многу брзо да си пукаш во нога“. Шефот на VW, Оливер Блуме, беше слично претпазлив за тарифите, велејќи дека ризикот од одмазда е „потенцијално опасен“. И Карлос Таварес, шеф на Stellantis, ги опиша потенцијалните давачки за кинеските ЕВ како „главна замка за земјите што одат по тој пат“.

Сепак, мерките на ЕУ веројатно нема да бидат толку драстични како оние што ги применуваат САД Во моментов, тарифите за автомобили увезени од земји надвор од ЕУ изнесуваат 10 проценти. Аналитичарите очекуваат кинеските ЕВ да привлечат дополнителни 10-25 проценти.

Матијас Шмит од Schmidt Automotive Research рече дека иако зголемувањето на царините на САД за кинеските ЕВ на 100 проценти е „чист протекционизам“, одговорот на ЕУ ќе биде попропорционален. Говорејќи за BBC, тој рече: „Ако ЕУ воведе тарифи од не повеќе од 25%, тоа ќе биде повеќе за израмнување на полето за игра и изедначување на предноста од 30% во трошоците што ја имаат кинеските производители“.

Поврзани вести

Back to top button