Извештај од HSBC укажува дека транспортот е следниот фронт за декарбонизација
Неодамна објавените истражувања на меѓународната банкарска група HSBC наведуваат сценарио за намалување на емисиите од транспортот за 76% до 2040 година
Преку комбинирање на технологијата и регулативата на начин кој ќе резултира со електрична енергија, водород и биогорива кои ќе ја заменат нафтата како главна суровина за кај различните начини на транспорт.
Извештајот го етикетира транспортот како „втор фронт” за декарбонизација во светло на напредокот кој е постигнат во намалувањето на емисиите од производството на електрична енергија и имајќи предвид дека намалувањето на емисиите во енергетскиот сектор сам по себе нема да биде доволен за да се ограничи глобалното затоплување до под 2⁰C над нивоата пред индустриската револуција, до 2100 година.
Транспортниот сектор во моментот е одговорен за 24% од емисиите кои доаѓаат од искористување на фосилни горива за енергија и 15,7% од целокупните човечки активности, додека производството на електрична енергија е одговорно за околу 27% од емисијата на стакленички гасови поврзани со човековата активност.
„Сценарио за чиста енергија и транспорт 2040″ од извештајот покажува дека политичката поддршка, технолошкиот напредок и подобрувањата кај трошоците, може да се искористат за затворање на преовладувачкиот „јаз во емисиите” помеѓу вообичаениот бизнис и траекторијата во согласност со ограничувањето на затоплувањето до под 2°C до крајот на векот.
Сценариото претпоставува дека нултата јаглеродна електрична енергија, заедно со транспорт со ниска употреба на јаглерод, ќе го затворат јазот за 72% од сценариото за затоплување под 2°C и за 48% под поамбициозната цел за ограничување на затоплувањето до 1,5°C.
Намалувањето на емисиите од електричната енергија е поткрепено со повисоки политички амбиции, поттикнати од подобрената економија од развојот на технологии за обновлива енергија, како што се ветерот и сончевата енергија.
Извештајот на HSBC не е фактор за целосна декарбонизација на транспортниот сектор, поради постојните предизвици за намалување на емисиите од товарните возила, авијацијата и бродскиот транспорт.
За автомобили, кои беа одговорни за 36,8% од емисиите на транспорт во 2015 година, се претпоставува дека емисиите ќе паднат на нула поради појавата на новите технологии, како што се електрични возила, кои се докажани и сè повеќе комерцијално одржливи. Исто така, се претпоставува дека емисиите од автобусите, возовите, лесните возила за транспорт и возилата на две и три тркала ќе се намалуваат до нула на сметка на електрификацијата.
Неодамнешен извештај објавен од Меѓународната агенција за обновлива енергија (Irena), исто така го потенцира потенцијалот за намалување на емисиите поврзани со енергијата преку комбинирање на електрична енергија од обновливи извори до други енергетски цели, како што се транспортот и греењето.
“До 2050 година електричната енергија би можела да стане централен енергетски носач, растејќи од 20% удел во крајната потрошувачка до речиси 50% удел, и како резултат на тоа, бруто-потрошувачката на електрична енергија би се зголемила за повеќе од двојно. . . Примарните двигатели за оваа зголемена побарувачка на електрична енергија ќе бидат над еден милијарда електрични возила, зголемена употреба на електрична енергија за греење и појава на обновлив водород “, се вели во извештајот на Irena.
Се додава дека до 2050 година обновливата енергија ќе обезбедува две третини од крајната енергија. Производството на водород од обновлива енергија, користејќи електролиза, го истакнуваат и меѓународните агенции како начин за замена на фосилните горива во транспортот.
Една неодамнешна статија објавена од Меѓународната агенција за енергија вели дека водородот треба да има клучна улога во транзицијата на светот кон иднината за одржлива енергија. Меѓутоа, „чистото” производството на водород ќе бара трошоците за електролиза, процес низ кој водородот се произведува од вода користејќи обновлива енергија, да паднат. Вкупниот глобален капацитет за електролиза е ограничен и скап во моментот. Повеќето експерти во индустријата очекуваат дека значителното зголемување на капацитетот за електролиза ќе ги намали трошоците за околу 70% во следните 10 години, стои во статијата.
Извештајот на HSBC тврди дека транспортниот сектор станува следниот дел од енергетскиот систем, каде што виртуозниот круг на политика и економија ќе катализира подобри чисти технологии. “Без разлика дали катализаторите за транзиција доаѓаат од политиките на ниво на земја или од мерки кои не се дел од државниот сектор или од технолошкиот напредок, веруваме дека некои транспортни потсектори ќе забележат брзи промени во своите горивни суровини во наредните години, дури и кога бројот на населението се зголемува и двигателите на мобилноста се менуваат со растечки прилив, особено во пазарите во развој “, се вели во извештајот на HSBC.