Карлос Таварес: Само пет до шест производители ќе преживеат
Според Таварес, забраната за мотори со согорување ја ослабува Европа, а кинеските производители како BYD и Geely можат да станат „спасители“

Поранешниот извршен директор на Stellantis, Карлос Таварес, повторно предизвика внимание со своите прогнози за иднината на глобалната автомобилска индустрија. Според него, во наредните десет до петнаесет години ќе дојде до драматична трансформација на пазарот, при што само пет или шест големи автомобилски производители ќе успеат да опстанат на глобално ниво, додека останатите ќе бидат преземени или ќе исчезнат.
Кинеските производители како можни „спасители“ на Европа
Таварес смета дека кинеските автомобилски компании веќе не се задоволуваат со регионален успех, туку амбициозно настапуваат кон светската автомобилска сцена. Тој изјавува дека брендови како BYD и Geely многу веројатно не само што ќе успеат да опстанат во големите глобални промени, туку и ќе се појават како клучни играчи, па дури и како спасители на европската автомобилска индустрија. Според него, денот кога европски производител ќе се најде во тешка криза, со фабрики на работ на затворање и со протести на работници, кинеска компанија ќе понуди да ја преземе фабриката и да ги зачува работните места, со што ќе биде прифатена како спасоносно решение.

Овие ставови не се теоретски. Таварес има лично искуство во соработка со кинески производители, бидејќи токму тој ја водеше одлуката Stellantis да купи 20% удел во Leapmotor за да ја поддржи нејзината интернационализација. Тој додаде дека не е наивен во однос на потенцијалните долгорочни намери на кинеските партнери, признавајќи дека тие можеби гледаат на ваквите договори како чекор кон тоа „еден ден да го проголтаат Stellantis“.
Европската забрана на моторите со внатрешно согорување како фактор на слабеење
Таварес останува остар критичар на политиките на Европската Унија, особено на планот за забрана на продажба на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување од 2035 година. Според него, политичарите ја турнале европската автомобилска индустрија во непланирана и опасно скапа електрификација, со над 100 милијарди евра вложени во развој и производство на електрични технологии кои, како што вели, можеби нема да бидат целосно искористени доколку ЕУ ја повлече или измени оваа политика. Тој дури предвидува дека Унијата ќе мора да се откаже или значително да ја одложи забраната.

Само мал број производители ќе опстанат
Според неговите процени, глобалната автомобилска индустрија ќе се консолидира околу пет до шест бренда. Тој ги споменува Toyota, Hyundai, BYD и најверојатно уште една голема кинеска групација како веројатни победници на долги патеки. Остатокот од производителите, според него, ќе бидат преземени, припојувани или целосно ќе исчезнат од пазарот. Интересно е што Stellantis, групацијата што тој ја водеше до рекордни профити и глобална експанзија, не ја вброи меѓу тие што сигурно ќе преживеат. Дали станува збор за ладна реалистична проценка или за прикриена предупредувачка порака од човек кој знае повеќе отколку што смее да каже, останува отворено прашање.
Изјавите на Карлос Таварес отвораат значајна дебата за иднината на европската автомобилска индустрија и глобалната рамнотежа на пазарот. Ако неговите предвидувања се остварат, Европа би можела да се соочи со сценарио во кое кинеските производители не само што ќе станат доминантни, туку и клучни за опстанок на фабриките и работните места на континентот. Прашањето што останува е дали Европа ќе успее да го зачува својот автомобилски идентитет или ќе го препушти на истокот.



