Кина најавува контрола на цените на ЕВ поради ценовната војна
Кинеската влада планира да ја ограничи ценовната војна меѓу ЕВ производителите. Претседателот Си Џинпинг предупредува дека драстичните попусти го загрозуваат економскиот раст.

Кинеската влада испраќа јасен сигнал дека повеќе нема да гледа како домашните производители на електрични возила (EV) се борат меѓусебно со драстични намалувања на цените. Претседателот Си Џинпинг предупреди дека ценовната војна може да ја загрози економската стабилност на земјата и најави мерки за регулирање на автомобилскиот пазар.
Предупредување од врвот на државата
Во неодамнешни говори, Си Џинпинг го осуди феноменот на т.н. „инволуција“ – ситуација каде компаниите инвестираат сè повеќе средства, но добиваат сè помала добивка. Иако зборуваше за повеќе индустрии, меѓу кои и вештачката интелигенција, автомобилската индустрија и особено EV сегментот беа во фокусот на неговите критики.
Драстични намалувања на цените
Некои кинески брендови продаваат електрични автомобили по цени кои на западните пазари изгледаат речиси неверојатно. Моделот BYD Seagull, на пример, во Кина чини само 55.800 јуани (околу 7.800 долари), додека во Европа – под името Dolphin Surf – неговата цена достигнува околу 26.000 долари. Дури и со вклучени царини за увоз, разликата е огромна.
Иако BYD, Li Auto и Seres работат профитабилно, повеќе од 50-те кинески EV брендови бележат загуби, а многумина би можеле да исчезнат во следните неколку години. Во април 2025 година, просечните попусти на електричните возила во Кина изнесуваа речиси 17 %, што е двојно повеќе од просекот во 2024 година.
Владата планира регулативи
Кинеските власти предлагаат измени на законите за цени, со кои би се ограничила можноста производителите да нудат „ненормално ниски“ цени. Минатиот месец, повеќе производители, меѓу кои и BYD, беа повикани на состанок со државни функционери, каде беа предупредени за опасностите од прекумерно производство.
Проблемот со преголем капацитет
Прекумерните инвестиции во производни капацитети доведоа до тоа дел од фабриките да работат со искористеност од само 2 % или помалку, според податоците на Bloomberg. Едно од можните решенија е зголемување на извозот, што веќе се случува – кинеските производители моментално учествуваат со 5,1 % во вкупните новорегистрирани автомобили во Европа.