Кина поднесе тужба против ЕУ во СТО
Министерот за трговија на Кина неодамна ги повика француските власти да ја охрабрат ЕУ да преговара за правично решение
Кина поднесе тужба против Европската унија пред Светската трговска организација (СТО), реагирајќи на ново воведените царини за електричните возила произведени во Кина. Овој потег доаѓа како одговор на одлуката на ЕУ за значително зголемување на царините за кинеските електрични автомобили кои се натпреваруваат на европскиот пазар, а Кина тврди дека новите давачки се незаконски и дека ги прекршуваат правилата на СТО.
Во тужбата, Пекинг ги обвинува мерките на ЕУ дека „немаат фактичка и правна основа“ и дека претставуваат „злоупотреба на трговските заштитни мерки“. Кинеското Министерство за трговија појаснува дека овој чекор е преземен за „заштита на интересите на индустријата за електрични возила и поддршка на глобалната зелена трансформација“.
Кина покрена и официјално барање за консултации со ЕУ, отворајќи 60-дневен рок за постигнување договор пред СТО да формира панел за решавање на спорот. Во изјава дадена за медиумите, портпаролот на кинеското министерство побара ЕУ да „ги признае своите грешки и да ги коригира незаконските практики, со цел заедничко одржување на стабилноста на глобалниот синџир за снабдување со електрични возила и трговската соработка помеѓу Кина и ЕУ.“
И покрај консултациите во изминатите месеци, кои имаа за цел да се постигне компромисно решение, не беше постигнат договор пред Европската унија да ги воведе новите царини на крајот од октомври. Компанијата SAIC е погодена со најголем пораст на царината, од 35,3%, додека Geely и BYD добија зголемувања од 18,8% и 17%, дополнително на постоечката основна царина од 10%.
Претставникот за трговија на ЕУ, Марос Сефкович, кој неделава престојува во Кина, изразува надеж дека е возможно да се постигне договор. Во меѓувреме, кинескиот министер за трговија, Ванг Вентао, оствари средби со француски претставници, барајќи поддршка за решавање на спорот. Кина, исто така, им препорача на домашните производители на автомобили да го прекинат инвестирањето во земјите кои ги поддржаа новите царини, додека ги охрабруваше инвестициите само во земји кои гласаа против мерките, меѓу кои е и Германија.