Кинеските брендови со раст на продажба од 79% во Европа
Кинеските автомобилски брендови забележаа раст на продажба од 79% во Европа во април – BYD, Chery и MG предводници на експанзијата

Продажбата на кинески автомобилски брендови во Европа забележа импресивен раст од 79% во април 2025 година, достигнувајќи над 50.000 продадени возила, според прелиминарните податоци од истражувачката агенција Dataforce.
Иако вкупниот европски пазар остана стагнантен со 1.085.000 продажби, кинеските производители го зголемија својот удел на пазарот на 4,6%, во споредба со 2,6% во истиот период во 2024 година.
BYD, Chery и MG – двигатели на растот
BYD забележа најголем апсолутен раст, со речиси 10.000 повеќе продажби во однос на април 2024, достигнувајќи вкупно 12.558 единици. Најголем дел од ова зголемување се должи на моделот Seal U, plug-in хибриден SUV од средна класа, кој придонесе со речиси 6.000 единици само во април.
Од друга страна, Chery го постигна најголемиот процентуален раст – 1.149% повеќе од минатата година, со 5.773 продажби. Овој раст беше поттикнат од премиум подбрендовите Jaecoo и Omoda, кои се лансирани во Европа во 2024 година. За споредба, Chery во април 2024 имаше само 462 продажби.
MG Motor, бренд во сопственост на SAIC, и понатаму останува најпродаваниот кинески бренд во Европа. MG бележи пораст од 25%, со 21.735 продадени возила, предводени од моделот MG 3, кој сам придонесе со повеќе од 4.900 продажби во месецот.
Во периодот од јануари до април 2025, MG води со вкупно 99.627 продажби, пред BYD (41.409) и Chery (21.571).
ЕВ продажбите под влијание на царинските давачки
Дополнителните царински давачки на електрични возила од Кина, кои ЕУ ги воведе во ноември 2024 година, резултираат со промени во моделскиот микс кај кинеските производители, насочувајќи го фокусот кон plug-in и целосни хибриди.
Во април, вкупната продажба на кинески возила во Европа достигна 50.173 единици, при што:
-
Продажбата на електрични возила (ЕВ) порасна за 41% (16.458 возила)
-
Plug-in хибриди бележат пораст од 534% (9.472 возила)
-
Целосни хибриди растат за импресивни 3.946% (8.619 возила)
-
Продажбата на бензинци се зголеми за 11% (13.786 возила)
Други кинески брендови на европскиот пазар
Geely Group, која опфаќа брендови како што се Lotus, Lynk & CO, Polestar и Zeekr (без Volvo), бележи раст од 31% со 4.043 продажби, и е четвртиот најголем кинески производител во Европа.
Xpeng, со пораст од 270% (1.665 продажби), се приближува до DR Motor, италијанска компанија која увезува и дистрибуира возила произведени во Кина. DR забележа пад од 15%, со 2.096 продажби.