Кинеските брендови ќе имаат удел од 33% на светскиот пазар до 2030
Пазарниот удел ќе порасне брзо од 21 процент оваа година и најголемиот дел од растот ќе се случи надвор од Кина, велат експертите
Секој трет продаден автомобил во светот во 2030 година ќе биде произведен од кинески автомобилски производител. Тоа е ново предвидување од индустриските експерти кои ја проучуваат кривата на раст на Кина.
Кинеските автомобили веќе сочинуваат значителен 21 процент од пазарот, но аналитичарите очекуваат кинеската индустрија брзо да се прошири. Дел од растот ќе дојде во Кина на сметка на западните брендови, при што домашните брендови ќе го подобрат својот удел од 59 на 72 проценти.
Но, уште позагрижувачки за истите тие западни марки, поголемиот дел од дополнителната продажба ќе дојде надвор од границите на Кина. AlixPartners смета дека продажбата на кинеските производители направена надвор од Кина ќе експлодира од 3 милиони во 2024 година на 9 милиони до крајот на деценијата.
Иако новите царински давачки од 100 проценти воведени од администрацијата на Бајден ќе ја ограничат способноста на Кина да притиска во Северна Америка, а Јапонија, исто така, ќе биде тешко да се пробие, студијата предвидува дека кинеските производители на автомобили ќе го удвојат својот удел на европскиот пазар на автомобили на 12 отсто до 2030 година и ќе го зголемат својот удел од 33 отсто на рускиот пазар на 69 отсто.
Се очекува дека продажбата на Блискиот Исток и Африка ќе порасне од 8 на 39 отсто, а испораките во Централна и Јужна Америка би можеле да се зголемат од 7 на 28 отсто, пишува CNBC.
Помалку време за развој и почесто ажурирање
Повисоките трговски маржи што ги уживаат кинеските производители и нивните агресивни стратегии за цени се добро познати, но аналитичарите идентификуваа други важни предности. Тука спаѓаат времињата на развој кои се половина од оние на западните производители на автомобили и способноста на Кина да ги освежува своите модели почесто како резултат на тоа.
„Кинеските брендови им даваат поголема вредност на карактеристиките што клиентите можат да ги искусат, како што се дизајнот и технологијата во кабината; тие се безмилосно фокусирани на одржување на нивната предност во трошоците дури и кога градат фабрики во странство; и тие изградија значително водство во новите технологии – вклучувајќи го и производството на батерии“, вели Ендрју Бергбаум од AlixPartners.
„Тие способности ја освоија Кина и на крајот ќе го дефинираат глобалниот пазар“, додаде тој.