fbpx

Panasonic и Sila имаат нова батерија со 800 км опсег и 10 минути полнење

Sila Nanotechnologies има нов начин за производство на силиконски анодни батерии кои би можеле да го зголемат опсегот до 40 процент

Panasonic започнува соработка со Sila Nanotechnologies, компанија со седиште во Калифорнија, кооснована од седмиот вработен на Tesla, за да ги подобри анодите на литиум-јонските батерии за електрични возила. Ова ново партнерство има за цел да го прошири опсегот на електричните возила и драстично да го намали времето на полнење со помош на технологијата за силиконски прав на Sila. Целта е да се обезбедат електричните возила со опсег од 800 километри и брзо полнење од 10 минути, со што ќе се намали зависноста од кинеските батерии и ќе се ублажи таканаречената „опсежна анксиозност“.

Основната иновација на оваа соработка лежи во новото производство на силиконски аноди, конкретно Titan Silicon аноден прашок од Sila. Се состои од честички од нано структуриран силикон со големина на микрометар, кои служат како замена за графитот што обично се наоѓа во конвенционалните литиум-јонски батерии.

Поголем капацитет

Додека постоечките батерии користат графит за оваа компонента, силициумскиот прав теоретски има потенцијал да складира околу 10 пати повеќе енергија. Сепак, предизвикот се јавува при полнење кога анодите базирани на силикон имаат тенденција да се прошират, што доведува до пукање на површината и намалена ефикасност. За да се реши ова прашање, извршниот директор на Sila, Џин Бердичевскиj, вели дека компанијата комбинира силикон со графит за да создаде структура способна да издржи пукање.

„Ни беа потребни 12 години и 80.000 повторувања за да дојдеме до оваа точка“, објасни Бердичевскиj за Wired. „Тоа е како леб од суво грозје, каде што сувото грозје е силиконот, а тука е крцкавата матрица околу сувото грозје со голема надворешна кора на самата честичка. Кората го задржува просторот, а лебот се трга настрана кога ќе се прошири сувото грозје. Скелето не го држи силиконот – го прифаќа проширувањето“.

Технологијата е исто така променлива, дозволувајќи им на производителите на батерии да заменат од 50 до 100 проценти од графитот во литиум-јонската батерија, тврди Бердичевскиj. Со целосно конвертирана анода, батеријата може да испорача 40 проценти повеќе опсег и може да се наполни до 80 проценти за времето што е потребно за полнење на резервоарот за гас.

Подобрување на литиум-јонските батерии

Резултатот од 12 години истражување, анодната технологијата на Sila е исто така важна поради нејзината способност да ги подобри литиум-јонските батерии. Panasonic верува дека придобивките што ги ветуваат силиконските аноди би можеле да ја подобрат ефикасноста на нивоа слични на батериите во цврста состојба, а истовремено лесно да се интегрираат во постојните производствени процеси.

Во меѓувреме, силиконот е вториот најчест елемент во земјината кора (првиот е кислородот), што го прави изобилно достапен за производителите на батерии. Бердичевскиj тврди дека со фокусирање на ваквата технологија за батерии од следната генерација, северноамериканските производители би можеле да се натпреваруваат со кинеските производители кои имаат пристап до евтин графит.

„[Силиконската анода] навистина е можност за САД да ја преземат водечката улога во производството на технологија за батерии од следната генерација, наместо да се задоволуваат и да се обидуваат да го направат графитот поевтин колку што може Кина, што е глупава задача“, истакна тој за Financial Times.

За возврат, тоа ќе им помогне на производителите на автомобили да ги исполнат барањата за извори утврдени со Законот за намалување на инфлацијата, дозволувајќи им на нивните возила да се квалификуваат за даночни олеснувања до 7.500 американски долари. Во меѓувреме, чистата енергија што ја користи производствениот погон на Sila во Мозес Лејк, Вашингтон, ќе и помогне да ги исполни барањата за СО2 утврдени од Европската унија.

Не е јасно кога оваа технологија ќе стигне кај електричните возила, но Sila ќе се бори против компании како Group 14, која работи со Porsche, за да го подготви за производство во големи размери. Исто така, не е јасно кој производител на автомобили ќе има корист од овие нови батерии на Panasonic, но компанијата интензивно соработуваше со Tesla во минатото.

Поврзани вести

Back to top button