Шефот на Mercedes бара намалување на тарифите за кинеските ЕВ
Извршниот директор на Mercedes, Ола Калениус, не верува во протекционизам и вели дека неговата компанија не побарала истрага против кинеските производители
Шефот на Mercedes-Benz, Ола Калениус, смета дека Европа треба да ги намали тарифите за електричните возила увезени од Кина, изразувајќи уверување дека зголемената конкуренција ќе ги принуди европските брендови да прават подобри автомобили.
Калениус ги даде своите коментари во интервју за Financial Times додека Европската комисија размислува да ги зголеми увозните давачки за електричните возила од кинеско производство, сметајќи дека тие се неправедно субвенционирани од кинеската влада.
„Не ги зголемувајте тарифите“, рече Калениус. „Јас сум против тоа, мислам дека оди обратно: земете ги тарифите што ги имаме и намалете ги. Шефот на Mercedes-Benz додаде дека кинеските марки што извезуваат во Европа е „природна прогресија на конкуренцијата и таа треба да биде исполнета со подобри производи, подобра технологија, поголема агилност. Тоа е пазарната економија. Нека се игра натпреварот“.
Европа сака да ја заштити својата индустрија
Како што е сега, кинеските ЕВ се погодени со царина од 10% кога се увезуваат во Европа, додека европските производители на автомобили плаќаат тарифа од 15% кога извезуваат во Кина. Компаниите како што се Stellantis и Renault се отворени за заканата што ја претставуваат кинеските ЕВ, но Кaлениус инсистираше на тоа дека Mercedes „не ја побарал оваа истрага“.
„Ние како компании не бараме заштита и верувам дека најдобрите кинески компании не бараат заштита“, рече тој. „Тие сакаат да се натпреваруваат во светот како и сите други. Отвора пазари што доведе до раст на богатството, особено во економското чудо на Кина, кое извлече стотици милиони луѓе од сиромаштија. Ако веруваме дека протекционизмот е она што ни дава долгорочен успех, верувам дека историјата ни кажува дека тоа не е така“.
Директорите на германските производители на автомобили како Mercedes веројатно стравуваат од одмазда од Кина доколку Европската комисија воведе нови царини. Ова може да му наштети на Mercedes бидејќи повеќе од една третина од продажбата на автомобили доаѓа од Кина. Geely и SAIC поседуваат и една петтина од неговите акции, така што има силни врски со земјата.
„Живееме во прагматичен свет и сфаќаме дека има некои очекувања од општото правило на пазарната економија… но ако ја бараме нашата среќа во зголемен протекционизам, одиме на погрешен пат“.