Таварес тврди дека Stellantis мора да размислува „кинески“ за да победи на ЕВ пазарот
Извршниот директор на Stellantis јавно ги критикуваше тарифите на ЕУ за кинеските електрични возила, нарекувајќи ги „замка“ за производителите
Главниот извршен директор на Stellantis, Карлос Таварес, верува дека најдобриот начин да се натпреварува со електричните возила што се појавуваат од Кина е да се усвои истиот начин на размислување за ниска цена и да се бараат начини за производство на електрични возила за помалку.
Таварес претходно се изјасни против тарифите на Европската унија за кинеските електрични возила, опишувајќи ги како „главна замка за земјите што одат по тој пат“, сугерирајќи дека нема да ги охрабрат западните производители на автомобили да ги направат неопходните промени потребни за соодветно да ги предизвикаат кинеските конкуренти. Според Таварес, најдобриот начин напред е „да се обидеме самите да бидеме Кинези“.
Овој нов пристап е најочигледен со уделот на Stellantis од 21% во кинескиот производител на автомобили Leapmotor. Договорот беше склучен во октомври минатата година и му дава пристап на европскиот бренд до технологијата на Leapmotor, како и ексклузивни права за производство на своите ЕВ надвор од Кина. Веќе започна со производство во својата фабрика во Тичи, Полска, а Таварес рече дека Stellantis би можел дури и да произведува Leapmotor во Северна Америка.
Stellantis не е единствениот западен конгломерат кој е партнер со кинески производител на автомобили. Volkswagen соработува со стартапот за електрични возила Xpeng за заеднички развој на два електрични возила, а Audi ќе работи заедно со SAIC за нови електрични возила.
Stellantis може да се соочи со пречки ако сака да произведува Leapmotor производи во Северна Америка. Иако тоа би го избегнало Leapmotor да мора да плати некоја од директните тарифи што би требало да ги плаќа доколку започне со продажба на електромобили од кинеско производство во САД, администрацијата на Бајден неодамна се пресели да го забрани користењето на кинескиот софтвер и хардвер од било какви возила што се продаваат локално. Ова би го принудило Stellantis да изгради Leapmotor производи со не-кинески делови, забележува Reuters.
И покрај предизвиците со кои се соочува целата индустрија за електрични возила, Stellantis останува непоколеблив во своите планови. До 2030 година, компанијата сака да не продава ништо друго освен ЕВ во Европа и до истиот датум, очекува 50% од продажбата во САД да биде за електрични возила. Уверено е дека евтините модели како Citroen e-C3, како и оние од Leapmotor, ќе му помогнат да ги постигне овие цели.