fbpx

Заканата на Русија за национализација скапо ќе ги чини производителите

Volkswagen, Stellantis, Ford, Mercedes-Benz и Renault се меѓу главните компании кои ги прекинаа своите активности во Русија во последните недели

Рускиот претседател Владимир Путин ја разгледува можноста за запленување на имотот на компаниите кои ја напуштија Русија како одговор на нејзината инвазија на Украина, ставајќи го во опасност имотот вреден милијарди долари на автомобилските производители.

„Мислам дека тоа е висок ризик“, вели Џо Мекејб, извршен директор на AutoForecast Solutions. „Путин не се срами да замине од индустријата што поддржува вработување во неговата земја, која создава производи за локалните потрошувачи. Постојат големи шанси компаниите што си заминале или оние што си заминуваат, да се национализираат заради економијата на неговата земја“.

Соочувајќи се со силен економски притисок и шанси за длабока рецесија поради западните санкции, Путин предложи воведување „надворешен менаџмент“ на странските компании кои излегоа од пазарот, со цел да се префрлат на претпријатија „кои сакаат да работат“, пренесува CNN.

Автомобилските компании, вклучувајќи ги Volkswagen, Stellantis, Ford, Mercedes-Benz и Renault се меѓу главните компании кои ги прекинаа своите операции во Русија во последните недели. Тие потези, заедно со низата економски санкции од САД и другите глобални сили, силно ја погодија руската економија и финансискиот сектор, вршејќи притисок врз владата на Путин да одговори.

„Надворешна администрација“

„Ако странските сопственици ја затворат компанијата неразумно, тогаш во такви случаи владата предлага да се воведе надворешна администрација. Во зависност од одлуката на сопственикот, таа ќе ја одреди идната судбина на претпријатието“, рече рускиот премиер Михаил Мишустин овој месец.

Загрозени се милијарди долари автомобилски имот

Mercedes-Benz објави во годишниот извештај овој месец дека има околу 2 милијарди евра имот во Русија кој е под ризик на експропријација, вклучително и фабрика во близина на Москва која беше отворена во 2019 година.

Иако погоните би можеле да бидат изложени на ризик од запленување, на руските власти би им било тешко едноставно да ги рестартираат нивните производни линии, велат аналитичарите. Мекејб смета дека би било тешко за фабриките изолирани од глобалната трговија брзо да ги набават сите компоненти што им се потребни.

„Не можете да изградите нов синџир на снабдување преку ноќ. Погледнете колку е тешко со глобалното прашање на полупроводниците и микрочиповите – тоа не е поврзано со конфликти“, додава Мекејб.

„Или ќе најдат начин да го направат тоа внатрешно – и не можете само да го вклучите тоа магично – или ќе најдат начин да го направат тоа со пријателите. Но, тоа е тежок пат“, рече тој.

Пријатели во Кина?

Мекејб рече дека Русија може да се сврти кон кинеската автомобилска индустрија за да ги обнови синџирите на снабдување и да го зајакне својот автомобилски сектор на долг рок. Но, малку е веројатно дека Кина би сакала нејзините производители на автомобили да ги преземат фабриките за автомобили што Русија потенцијално ги зазема додека меѓународно непопуларната војна во Украина сè уште е во тек, рече тој.

Исто така, би имало мал економски поттик за Кина да сака да ја преземе запленетата автомобилска фабрика во Русија, смета Мартин Френч, управен директор на САД за Берилс.

„Кина ќе рече: „Не ми треба ова. Ние го правиме ова во сон веќе 20 години и технолошки сме многу понапредни од Русија“, вели Френч.

Мисијата не е критична

Заканата од национализација постои во Русија со години и е нешто што автомобилските компании го имаа на својот радар, иако продолжија да работат таму, вели Марк Вејкфилд, глобален ко-водач на автомобилската пракса во AlixPartners.

„Тоа отсекогаш било закана во Русија, со оглед на начинот на кој земјата се однесува“, рече тој. „Тоа е една од причините што нема масовна инвестиција во Русија во стилот на Мексико за поддршка на производството на возила и снабдувањето со компоненти во Европа“.

Повеќето добавувачи и производители на автомобили во Русија имаат малку ограничено присуство таму, истакна Вејкфилд, што ги прави нивните руски операции „не толку критични“ за нивните глобални финансиски богатства.

„Болката е реална, но не е опасна по живот за огромното мнозинство од Ниво 1. Ако ги загубат своите погони во Русија, тоа не ја загрозува компанијата“, додава тој.

Сепак, некои компании се поизложени од другите. Според AlixPartners, алијансата Renault-Nissan-Mitsubishi се потпираше на Русија за околу 7,8 отсто од глобалната продажба на возила, додека Русија учествуваше со околу 5,7 отсто од глобалната продажба на Hyundai. На глобално ниво, Русија сочинуваше 2,1 отсто од вкупната продажба на нови возила во 2021 година.

Мекејб рече дека дури и ако стопираните фабрики за автомобили се вратат на работа, тие најверојатно ќе произведуваат помалку возила од нормалното поради економските проблеми во земјата.

 

Поврзани вести

Back to top button