Премиерно претставен новиот и целосно електричен Mini Aceman
Mini Aceman e најновиот додаток во поставата на марката и го премостува јазот помеѓу Cooper и Countryman комбинирајќи практичност со агилност
Mini конечно го претстави целосно новиот Aceman, целосно електричен кросовер кој ќе се натпреварува во сегментот на субкомпактните теренци и за разлика од неговите роднини во поставата на Mini, кои доаѓаат и со погон на внатрешно согорување, Aceman е ексклузивно достапен како ЕВ, нудејќи две верзии за напојување и капацитет на батерија.
Дизајнот на Mini Aceman ги комбинира шармантните карактеристики од хечбекот Cooper со аголни детали од теренецот Countryman. Дарежливите количества на мат црна пластична обвивка околу каросеријата, заштитните плочи за подвозјето и шините на покривот го спречуваат да личи на висок хечбек, давајќи му го посакуваниот кросовер став што го посакуваат купувачите.
Обвитканата стаклена градина и пловечкиот покрив се типични Mini дизајнерски акценти, како и октагоналната решетка напред. Вториот служи главно за украсни цели, додека долниот довод на браникот обезбедува доволно ладење за внатрешните делови на возилото. Предните светла нудат три различни режими за LED графика, слични на задните пикселски светла.
Поставата на Mini Aceman нуди четири различни нивоа на опременост – Essential, Classic, Favoured и JCW – секоја со соодветната значка во форма на профилот и алуминиумски тркала со димензии помеѓу 17 и 19 инчи. Понатаму, предводникот JCW се одликува со уникатен дизајн за браниците, Chili Red покрив и ленти на хаубата, плус високо-сјајна црна завршница.
Aceman е долг 4.075 милиметри, широк е 1.754 мм и висок 1.495 мм, ставајќи го во долниот крај на сегментот на субкомпактен SUV (B-SUV). Ова го прави 217 мм подолг од Cooper и 354 мм пократок од Countryman, што ефективно го премостува јазот помеѓу двата по укинувањето на Clubman.
Минималистичка внатрешност
И покрај малиот отпечаток, дизајнерите на Mini останаа верни на дизајнерскиот принцип на брендот „Паметно користење на просторот“, истакнувајќи ја практичноста на нивната нова понуда. Следствено, кабината може да се пофали со распоред со пет седишта со 300 литри товарен простор.
Внатрешноста изгледа многу слично на Cooper, а единствениот дисплеј е кружниот OLED екран на допир од 9,44 инчи во центарот. Додека повеќето од функциите се интегрирани во екранот на допир, има неколку прекинувачи за старт/стоп, рачна сопирачка, менувач, режим на искуство и контрола на јачината на звукот што му го олеснуваат животот на возачот.
Инфозабавата MINI Operating System 9 е инспирирана од паметните телефони и го интегрира новиот Интелигентен личен асистент на Mini наречен „Spike“. Возачот има пристап до осум изборни режими за Mini Experience (Personal Mode, Go-Kart Mode, Vivid Mode, Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode и Trail Mode), кои соодветно го менуваат внатрешниот амбиент.
Секој режим има посебна графика за екранот, придружена со различни осветлени обрасци емитувани од две проекторски единици. Контролната табла е украсена со плетен материјал, додека облогата на вратата е изработена од рециклиран полиестер, а седиштата доаѓаат со избор на текстилни површини или перфориран тапацир Vescin. Друга карактеристика што вреди да се забележи е амбиенталното осветлување долж рамката на панорамскиот стаклен покрив.
Кросоверот е опремен со дванаесет ултразвучни сензори и четири камери за опкружувачки поглед, поддржувајќи го пакетот ADAS кој може да вклучува софистицирани системи како Driving Assistant Plus и Remote Parking.
Две опции за електричен погон
Mini Aceman ја дели својата основа со електричниот Mini Cooper, така што не е изненадување што двата модели нудат исти погонски единици и батерии. Почетното ниво на Aceman E е опремено со еден електричен мотор кој произведува 184 КС и 290 Nm вртежен момент. Се одликува со батерии од 40,7 kWh, обезбедувајќи опсег на WLTP од 310 километри.
Aceman SE може да се пофали со помоќен електричен мотор, кој произведува 218 КС и 330 Nm вртежен момент, повторно испраќајќи ја силата на предните тркала. Со поголема батерија од 54,2 kWh, тој постигнува опсег од 406 километри. Mini ветува спортска поставеност на шасијата и директно управување, иако останува да се види дали ќе го исполни тоа. Понатаму, се очекува облогата на JCW да нуди уште поостри ракување, компензирајќи го недостатокот на дополнително грчење.
Се очекува Mini Aceman да се продава на пазари како Кина, Европа и Велика Британија кон крајот на годината. Производството на Aceman ќе започне во Кина, а потоа во фабриката на Mini во Оксфорд во Велика Британија почнувајќи од 2026 година.