fbpx

Кина потрошила над 230 милијарди долари за поддршка на ЕВ индустријата

Производителите на автомобили и владите се плашат од кинеските електрични возила, а постои и сериозна причина за тоа

Новата анализа на Центарот за стратешки и меѓународни студии откри дека кинеската влада потрошила неверојатни 230,8 милијарди долари за да помогне во поддршката на фирмите за електрични возила помеѓу 2009 и 2023 година.

Сосема очекувано, поголемиот дел од трошењето е релативно неодамнешно. Тинк-тенкот проценува дека само 6,74 милијарди долари биле потрошени помеѓу 2009 и 2017 година. Сепак, тие бројки се зголемиле тројно во периодот помеѓу 2018 и 2020, а потоа одново драстично се зголемиле од 2021.

Иако бројките се проценки, Центарот за стратешки и меѓународни студии забележа дека кинеската влада ги поддржува електричните возила на различни начини. Ова вклучува попусти и ослободување од данок на промет, како и финансирање за инфраструктура. Згора на тоа, владата купува ЕВ за себе и ги поддржува програмите за истражување и развој на производителите на автомобили.

Нивото на поддршка варира, но владата значително ги зголеми трошоците за програми за истражување и развој во изминатите неколку години. Помеѓу 2009 и 2017 година беа потрошени само 2 милијарди долари. Тоа скокна на 3,6 милијарди долари во 2018 година и се искачи на 4,3 милијарди долари минатата година.

Центарот за стратешки и меѓународни студии рече дека нивните проценки се „многу конзервативни“ и дури не ги земаат предвид сите нивоа на владина поддршка. Ова вклучува локални стимулации, подарени земјишта, попусти на електрична енергија и субвенции за добавувачи.

Зборувајќи за второто, батерискиот гигант CATL наводно добил неверојатни 809,2 милиони долари субвенции минатата година. Тоа е повеќе од десет пати повеќе од она што го добија во 2018 година и речиси двојно повеќе отколку што добија во 2022 година.

Организацијата вели дека влијанијата се значителни бидејќи полето за игра е „фундаментално изменето“. Ова ќе го направи „многу потешко за другите да се натпреваруваат во Кина или каде било на друго место каде што се продаваат кинески електрични возила“. Додека Кина е далеку од единствената земја што ги поддржува производителите на автомобили и електричните возила, износот на владината поддршка е навистина огромен, што доведе и до воведување на привремени тарифи од ЕУ за електричните возила произведени во Кина.

Ова создаде свои проблеми бидејќи се вели дека земјата е дом на повеќе од 200 фирми за електрични возила, а за малкумина се вели дека се профитабилни. Исто така, има преголема понуда на електрични возила, што помага да се објасни војната со цените дома, како и зголемениот фокус на меѓународните пазари.

Додека Центарот за стратешки и меѓународни студии верува дека голем број кинески производители на автомобили на крајот ќе пропаднат, тој вели дека некои „сигурно ќе бидат потпори во глобалната индустрија“.

Поврзани вести

Back to top button