Dacia подготвува нов ЕВ за Европа со цена под 18.000 евра
Сè уште неименуваниот електричен градски автомобил на Dacia ќе биде развиен за рекордно време од 16 месеци

Dacia не застанува со електричниот Spring, кој моментално е еден од најевтините ЕВ модели достапни во Европа. Генералниот директор на Renault Group, Лука де Мео, потврди дека компанијата веќе работи на нов целосно електричен градски автомобил, кој треба да дебитира во средината на 2026 година со почетна цена под 18.000 евра.
За разлика од Dacia Spring, кој се произведува во Кина преку партнерството со Dongfeng Renault, новиот електричен модел ќе се склопува во Европа. Со ова, Dacia ќе избегне дополнителните царини што ЕУ ги воведе за увоз на кинески електрични автомобили, што дополнително ќе го зајакне нејзиното присуство на пазарот.
Рекордно брз развој и достапна цена
Според Де Мео, новиот модел ќе биде подготвен за рекордно брзо време од само 16 месеци – стратегија која потекнува од партнерството на Renault со кинески R&D консултантски компании за развојот на Renault Twingo E-Tech. Де Мео изјави:
“Се движиме со кинеска брзина кога станува збор за развој на нови автомобили. Го предизвикувам секој конкурент во светот да го направи истото!”
Dacia најавува дека со новиот модел ќе оди чекор подалеку во достапноста на електричните автомобили, ветувајќи почетна цена под 18.000 евра. За споредба, тековната почетна цена на Dacia Spring во Германија изнесува 16.900 евра, што значи дека новиот модел ќе биде само малку поскап, но со значително подобрени карактеристики. Интересно, Dacia веќе и го објави првиот официјален цртеж од новиот електричен автомобил на кој работи.
Заедничка платформа со Renault и Nissan
Иако сè уште не е познато официјалното име на новиот ЕВ, се знае дека моделот ќе биде технички поврзан со Renault Twingo E-Tech и новиот достапен електричен модел што го развива Nissan. Овие три автомобили ќе користат скратена верзија на платформата AmpR Small, претходно позната како CMF-BEV, која се користи за новиот Renault 5 E-Tech.
Renault постави ценовна граница под 20.000 евра за Twingo E-Tech, што значи дека Dacia ќе може да ја спушти цената најмалку 2.000 евра пониско, благодарение на својот познат пристап за намалување на трошоците.
Подобрувања во однос на Dacia Spring
Новата Dacia ќе донесе значајни подобрувања во комфор, безбедност, автономија и перформанси во споредба со актуелниот Spring. Dacia Spring користи електрифицирана верзија на CMF-A платформата, првично развиена за пазари во развој, додека новиот градски ЕВ ќе биде базиран на модернизирана архитектура.
Во моментов не е познато дали новиот модел ќе биде директна замена за Dacia Spring, кој и понатаму е релативно млад модел. Сепак, веќе се знае дека следната генерација на поголемата Dacia Sandero, која пристигнува во 2027 година, исто така ќе биде достапна во целосно електрична верзија.
Со овој нов модел, Dacia останува верна на својата филозофија за достапност и практичност, носејќи уште еден поволен електричен автомобил на пазарот. Дали ќе успее да ги повтори успесите на Spring? Останува да видиме кога ќе дебитира во 2026 година.