Најпопуларниот SUV на Dacia добива електрична верзија
Dacia најави електричен Duster со 4x4 погон и пристапна цена базиран на CMF-BEV платформа и задржување на класичниот модел

Романскиот бренд Dacia официјално ја најави својата намера да го прошири електричниот асортиман преку нови модели, вклучувајќи и електрична верзија на популарниот Duster. Со тоа, Dacia прави чекор понатаму од единствениот електричен модел досега – Spring, и се позиционира во сегментот на компактни електрични SUV модели.
Електричен Duster со CMF-BEV платформа и можен 4×4
Според најавите, новиот Duster EV ќе биде изграден врз CMF-BEV архитектурата (позната и како AmpR Small), која веќе се користи кај Renault 5 и Renault 4, а ќе се применува и кај идните ЕВ модели на Nissan, вклучувајќи ја и новата Micra и Juke.
Оваа платформа овозможува преден или погон на сите тркала (4×4) – совршена основа за Duster, кој отсекогаш бил познат по својата робусност и пристапност. Дополнително, CMF-BEV е дериват на веќе постоечката CMF-B платформа, на која се базираат сегашните верзии на Dacia Sandero, Jogger, Duster и идниот Bigster.
Со оваа стратегија, Dacia ќе може паралелно да произведува ЕВ и модели со внатрешно согорување во истите фабрики, што ќе ја намали цената на производството и ќе ја задржи пристапната цена – клучен елемент во бренд-филозофијата на Dacia.
Дизајн со минимални промени за да остане достапен
Иако деталите се сè уште ограничени, според првичните информации електричниот Duster нема значително да отстапува од дизајнот на актуелната трета генерација, претставена на крајот од 2023 година. Со оглед на заложбата за пониски трошоци, дизајнерските разлики веројатно ќе бидат сведени на минимум.
На пазарот, Duster EV ќе се натпреварува со модели како Renault 4 E-Tech, Fiat Grande Panda 4×4, Jeep Avenger, како и идните Suzuki e-Vitara и Toyota Urban Cruiser EV.
Прво електричен Sandero, потоа ЕВ Duster
Пред Duster да добие електрична верзија, Dacia ќе го претстави електричниот Sandero во 2027 година, како и нов урбан ЕВ модел, кој ќе биде наследник на сегашниот Spring. Паралелно, се работи и на два нови компактни модели со бензински и хибридни погони, кои ќе го прошират врвот на понудата заедно со Bigster.
Класичниот Duster останува – со бензин, LPG и хибрид
Важно е да се напомене дека електричниот Duster нема да го замени постоечкиот модел, кој ќе продолжи да се нуди со бензински, LPG и хибриден погон. Според најавите, Duster Hybrid наскоро ќе добие и 4×4 верзија, слична на системот кај Jeep Avenger 4xe, со електрифицирана задна оска.
Имајќи предвид дека забраната за возила со внатрешно согорување во ЕУ ќе стапи на сила дури во 2035 година, Dacia има доволно простор за паралелен развој на електрични и конвенционални модели во наредната деценија.