Dacia Hipster: Мал ЕВ за нова ера на достапна мобилност
Dacia го покажа Hipster - концепт за мал електричен автомобил со цена под 17.000 евра, тежина од само 800 кг и едноставен дизајн

Во време кога цените на автомобилите во Европа растат со рекордно темпо, Dacia повторно ја презема улогата на иноватор кој ги руши бариерите на пристапноста. Новиот Dacia Hipster Concept претставува визија за ултраевтин електричен автомобил кој ја враќа суштината на едноставното возење – функционален, лесен и достапен за сите.
Електричен градски автомобил под 17.000 евра
Иако засега е концепт, Dacia Hipster има јасна производствена насока. Очекувањата се дека серискиот модел ќе биде поевтин и од електричниот Spring, кој во Германија започнува од нешто помалку од 17.000 евра. Со тоа, Dacia повторно се обидува да понуди решение за возачите кои сакаат електрична мобилност без да платат премногу.
Според истражувањата на компанијата, просечната цена на автомобилите во Европа пораснала за 77% помеѓу 2010 и 2024 година, темпо кое многу надминува раст на приходите. Hipster има за цел да го промени тоа и да ја направи електричната мобилност навистина демократска.
Компактен, лесен и паметно дизајниран
Со должина од само 3 метри, ширина од 1,55 м и висина од 1,54 м, Hipster е дури и помал од јапонските kei автомобили. И покрај минијатурните димензии, Dacia успеала да создаде возило со четири места, практична внатрешност и препознатлив „кутиест“ дизајн кој потсетува на мешавина од Jeep и Land Rover Defender.
Каросеријата е едноставна и издржлива, изработена од рециклиран материјал Starkle, со заштитна облога и минимален број декоративни елементи. Наместо класични рачки има ремени, а задните светла се сместени под стаклото – решенија што овозможуваат пониски трошоци и полесно производство.
Минимализам со карактер
Внатрешноста е типично Dacia – функционална, без непотребни детали. Седиштата се клупи со удобен дизајн, а мултимедијалниот систем е заменет со приклучок за паметен телефон, кој служи како навигација, дигитален клуч и Bluetooth звучник. Системот „You Clip“ нуди 11 точки за прикачување на додатоци, како држачи за чаши, светла или игри за деца.
Со тежина од само 800 килограми, Hipster е за 20% полесен од Dacia Spring. Благодарение на тоа, има помала потрошувачка енергија и двојно помал CO2 отпечаток во текот на целиот животен циклус.
Опсег и практичност прилагодени за градско возење
Иако Dacia не откри конкретна големина на батеријата, компанијата наведува дека Hipster е дизајниран според реалните навики на возачите, а не според маркетинг бројки. Истражувањата покажуваат дека 94% од Французите возат помалку од 40 километри дневно, што значи дека овој електричен минијатурец ќе може да се полни само двапати неделно, со проценет опсег од околу 90 километри.
Можна револуција во буџет-сегментот
Со новите европски регулативи што дозволуваат поевтини и помали електрични возила, Dacia Hipster би можел да стане вистинска реалност до крајот на деценијата.
Покрај Hipster, Dacia неодамна претстави и освежени изданија на моделите Spring, Sandero, Sandero Stepway, Logan и Jogger, со што брендот уште еднаш ја потврди својата водечка позиција во сегментот на практични и достапни автомобили.