Ferrari Elettrica: Први детали за првиот ЕВ на марката
Ferrari го најави Elettrica, првиот електричен GT со 986 КС, четири мотори, 530 километри досег и автентичен Ferrari звук

Ferrari го подготвува своето најголемо поглавје во модерната историја – пристигнува првиот електричен GT модел, кој ќе ја има својата светска премиера во пролетта 2026 година. Наречен Elettrica, овој целосно електричен автомобил ќе комбинира над 986 КС, напредна технологија на шасија и уникатен „Ferrari звук“ создаден без класичен мотор со внатрешно согорување.
Моќ и перформанси над 1.000 коњски сили
Под алуминиумското тело на Elettrica се крие четиримоторен погонски систем, со по два електромотори на предната и задната оска. Предната оска, преземена од хиперавтомобилот Ferrari F80, произведува 282 КС, додека задната додава уште 831 КС. Вкупната комбинирана сила надминува 986 КС (735 kW / 1.000 PS), што му овозможува на автомобилот да забрза од 0 до 100 км/ч за само 2,5 секунди, со максимална брзина од 310 км/ч.
Возачите ќе можат да изберат меѓу три режими на возење – Range, Tour и Performance – како и пет нивоа на распределба на вртежен момент преку управувачките лопатки.
Електричен звук со вистински карактер
Ferrari ветува дека Elettrica нема да звучи како ниту еден друг електричен автомобил. Наместо синтетички звуци, инженерите користеле реални вибрации од моторите, кои се снимаат преку сензори на инверторот и потоа се амплифицираат за да создадат автентичен, динамичен тон што се менува според брзината и вртежниот момент.
Главниот инженер за звук, Антонио Палермо, објаснува дека тимот работел на електричните фреквенции „како музичари“, градејќи звучна палета која реагира на секое движење на возачот. Целта не е да се имитира V12 моторот, туку да се создаде нова форма на емоционална врска помеѓу возачот и автомобилот.
Батерија со највисока енергетска густина во класата
Ferrari разви целосно нова батерија со капацитет од 122 kWh, интегрирана во подот на возилото за понизок центар на гравитација (за 80 мм). Со енергетска густина од 195 Wh/kg, ова е најмоќната батерија во сегментот на сериски EV модели.
Благодарение на напредниот систем за ладење и брзото DC полнење до 350 kW, Ferrari ветува досег од над 530 км (WLTP).
Дизајн и технологија подготвени за новата ера
Каросеријата и шасијата на Elettrica се составени од 75% рециклиран алуминиум, а дизајнот следи инспирација од Ferrari berlinetta моделите. Очекуваниот меѓуоскиен растојание изнесува 2.960 мм, со кратки препусти и спортска силуета во стил на четиривратен GT.
Моделот ќе го користи 48V активниот систем на суспензија, веќе присутен кај Purosangue и F80, со цел да обезбеди совршен баланс помеѓу комфор и прецизност. Со тежина од околу 2.300 килограми, Elettrica ќе биде најтешкиот Ferrari произведен досега, но истовремено и технолошки најнапредниот.
Производство и премиера
Производството на Elettrica ќе се одвива во новата „E-Building“ фабрика во Маранело, специјално изградена за електрични и хибридни модели. Првиот јавен настап е закажан за пролет 2026 година, а внатрешноста ќе биде откриена нешто порано, во текот на 2025 година.
Со Elettrica, Ferrari влегува во нова ера – електрична, но не и без емоции, задржувајќи го духот, звукот и перформансите што отсекогаш го издвојувале „коњчето“ од Маранело.