Nissan и Renault повторно тајно преговараат за зајакнување на алијансата
Nissan и Renault разгледуваат обновување на алијансата, со нови директори, потенцијални заеднички проекти и можност за подлабока соработка

Неколку месеци по заминувањето на Лука де Мео од позицијата извршен директор на Renault, француско-јапонската алијанса повторно се наоѓа на крстосница. Nissan, кој се соочува со сериозни финансиски предизвици, и Renault, кој и понатаму држи многу поголем удел во Nissan отколку што беше планирано, наводно започнале да преговараат за зацврстување на својата долга, но често турбулентна соработка.
Последната голема реорганизација на партнерството се случи во 2023 година, кога Renault се согласи да го намали својот удел во Nissan од 43% на само 10%. Намерата беше средствата од продажбата на акциите да се искористат за финансирање на сопствени развојни програми. Но падот на вредноста на Nissan на берзата ја наруши таа стратегија, Renault и денес држи речиси 36% од Nissan, вклучувајќи и 18,7% сместени во француски траст. Само годинава, компанијата мораше да отпише 9,5 милијарди евра од вредноста на својот удел.

Нови директори, нови приоритети
Со назначувањето на Франсоа Провост за нов директор на Renault, односите меѓу двете компании повторно се активираат. Провост е познат како силен поддржувач на кооперации и веќе ги интензивира контактите со новиот прв човек на Nissan, Иван Еспиноса. Според портпарол на Renault, двајцата директори во последните недели редовно дискутираат за потенцијални области на заедничка соработка.
На настан во Париз, Провост изјави дека дведецениското искуство со Nissan покажало колку е важна способноста за градење и спроведување партнерства, што е клучно за одржување економија на обем во автомобилската индустрија.
Проекти на повидок и можни нови договори
Извори блиски до Renault укажуваат дека во подготовка се повеќе нови проекти меѓу двата бренда, при што Nissan особено сака заедничко производство на нови модели. Профилот на Провост како „човек на партнерства“ дополнително го поттикнува овој курс, а вработени во компанијата велат дека тој веќе размислува за нови форми на стратешка интеграција.

Од јапонска страна, Еспиноса – именуван за главен извршен директор во април со задача да го стабилизира Nissan – е отворен за продлабочување на партнерствата. Тој неодамна потврди дека Nissan води разговори и со Honda за заеднички развој на модели за американскиот пазар, и покрај тоа што нивната потенцијална фузија пропадна оваа година.
Со оглед на тешките финансиски услови, неопходноста од создавање конкурентни производи и сè пократките развојни циклуси, делува дека и Nissan и Renault се подготвени повторно да ја зацврстат една од најпознатите автомобилски алијанси во Европа и Азија. Дали тоа ќе доведе до нови заеднички платформи, електрични модели или целосно реструктуирање на односите – останува да се види во месеците што следат.



