Тест Dacia Jogger: Практичност и „квадратура“ по разумна цена
Dacia стана вистински пионер во лансирањето на автомобили кои се разликуваат од конкуренцијата. Токму тоа е Dacia Jogger, има се што ви е потребно, па дури и повеќе, за помал влог. Dacia Jogger ја комбинира просторноста на миниван со практичноста и привлечноста на кросовер. Кога на тоа ќе се додаде разумната и прифатлива цена, резултатот е еден од најпримамливите семејни автомобили на пазарот. Романската марка е позната по тоа што нивните модели се најевтини на пазарот, а секој модел освен што е достапен, има и некоја мамка во себе која го полудува пазарот.
Кога станува збор за Dacia, навикнати сме да нудиме автомобили кои нудат сè освен луксуз и престиж по разумна цена. Така, листата на доблести на речиси секој модел на Dacia вклучува практичност, доверливост, просторност, безбедност… Моделот Jogger, кој од неодамна е достапен на нашиот пазар, внимателно се придржува до овој рецепт.
По неоспорниот успех на Sandero и Duster, Daсia се концентрираше на сегментот на семејни каравани. Новиот Jogger го заменува Lodgy, кој исто така можеше да прими и до 7 патници, а како бонус нуди атрактивни форми во стилот на кросовер. Токму ова го прави идеален за големи семејства, но и авантуристи кои бараат простран и практичен автомобил во кој може да се смести се. Jogger во втората варијанта доаѓа и со пет седишта. Токму оваа верзија изминатиот период ја имавме на тест.
По стапките на Logan и Sandero Stepway
Откако брендот во сопственост на Renault групата примени нова тактика во конструкцијата на моделите Dacia Sandero Stepway и Dacia Logan и произведе два одлични модели со разумни цени, не очекувавме ништо помалку од Jogger. Ниту Sandero Stepway, ниту Logan, а сега ниту Jogger, повеќе не ја користат старата механика која си го одработи своето и ги исплати своите инвестиции преку моделите на Renault. Освен моделот Duster, сè друго под новиот амблем на Dacia се потпира на моменталната механика и погон што ги користат актуелните модели на Renault.
Поточно, најголемиот сегашен „донатор“ на делови за моделите на Dacia е Renault Clio, односно актуелната CMF-B платформа, која покажа импресивна приспособливост и модуларност, особено кога ќе се забележи дека Dacia Jogger има меѓуоскино растојание кое е над 30 сантиметри поголем од Clio. Всушност, во конструкцијата на сите актуелни модели на Dacia има еден многу важен елемент (кој всушност не е детал), а тоа е малата маса на возилото.
Најтешко да се дефинира за Daсia Jogger е категоријата на која и припаѓа. Не е класичен караван базиран на моделот Sandero/Logan, а не е ниту миниван. Иако има шминка „off road“ и зголемено растојание од подлогата, моделот Jogger не можеме да го наречеме ни кросовер. Dacia Jogger е всушност мешавина од сите овие класи, создавајќи еден од најпрактичните и најпространите автомобили моментално достапни на пазарот.
Уникатен изглед
Во однос на дизајнот, впечаток е дека Jogger е прилично хармоничен семеен автомобил, истакнувајќи дека е јасно дека просторноста сè уште била приоритет при дизајнирањето на возилото. Она што е многу поважно е како сето тоа функционира кога станува збор за кабината. Кокпитот е целосно преземен од Sandero и Logan, на кој се базира Jogger, што е добра одлука на Dacia. Тоа значи дека патниците ги пречекуваат две прилично удобни, цврсти и добро обликувани седишта, а пред возачот покрај прекрасниот и квалитетен управувач се наоѓа јасна аналогна табла со инструменти.
Предниот профил на Jogger се издвојува со широка и карактеристична маска, моќни браници кои ги туркаат тркалата кон аглите на каросеријата и извајана хоризонтална капак на моторот. За динамичниот изглед се заслужни тркалата поставени на исто ниво со калниците и задниот спојлер, додека вертикалните задни светла придонесуваат за поширок впечаток на багажникот, истовремено нагласувајќи ги задните браници кои прават автомобилот да изгледа стабилен и избалансиран.
Jogger особено привлекува внимание со впечатливиот преден дизајн на автомобилот. Острите линии и предната маска му даваат многу сериозен, па дури и малку нервозен изглед, што дополнително го подобрува двобојната каросерија во комбинација на портокалова и црна. Сето ова прави Jogger да изгледа многу робусно кога ќе го видите. Има и предни LED светла кои светат во форма на буквата Y, а на светлата стои натписот Dacia што е одлика на некои многу попрестижни марки. Исто така, има пластични заштити околу тркалата, што докажува дека Jogger не се плаши од погруб терен.
Квалитет кој ги пресретнува разумните очекувања
Квалитетот на внатрешноста на Jogger ги надминува најразумните очекувања. Материјалите за кабината се малку обични, тврди и груби на неколку места, но севкупниот стандард на завршна обработка е многу прифатлив, со оглед на цената што ја плаќате. Ќе беше подобро да беа тие возачката врата звучи малку помалку шупливо додека ја затворате. Се разбира, има некои очигледни компромиси поврзани со трошоците, но ништо невкусно. Исто така, Dacia Jogger е достапен со три опции за мултимедијалниот систем, така што секој може да го избере вистинскиот за себе: паметниот систем за контрола на медиуми може да се користи во комбинација со или без паметен телефон, Media Display е достапен со 8-инчен екран на допир, додека Media Nav овозможува навигација со паметен телефон и безжично пресликување.
Во целина, ергономијата на седиштата нема поголеми недостатоци, а нема да се жалат ниту патниците од вториот ред – има доволно простор и во пределот на колената и главата. Задната клупа е добро димензионирана, има добра понуда за колената и одлична за главите на патниците, па така без проблем можат да се сместат четворица возрасни.
Семеен мултипрактик
Засега, ја имавме верзијата со пет седишта на тест, така што не можеме да судиме за удобноста на третиот ред, но без дилеми можеме да кажеме дека Jogger е полноправно возило со седум седишта, во случај да се одлучите да доплатите за верзијата со трет ред седишта. Потпирачот за грб на задната клупа се преклопува на два дела во сооднос од 60:40%, а истото важи и за деловите на седиштата, кои по потреба се преклопуваат и го зголемуваат достапниот волумен на багажот. Багажникот стигнува до 708 литри во верзијата со пет седишта и 160 литри во верзијата со седум седишта.
Некои верзии на Dacia Jogger, како онаа која ја имавме на тест, ќе бидат опремени со модуларни и лесно прилагодливи носачи на покривот. Бидејќи се приспособени на најразлични видови патувања (дури и оние што воопшто не ги очекувате), можете да носите товар до 80 кг на нив (велосипеди, скии, кровни кутии итн.). Овој генијален систем е целосно во согласност со принципите на брендот – практичен, едноставен и економичен.
Ограничената серија модели на Jogger ќе се вика Extreme и ќе има уште поизразен off-road стил. Ќе биде достапен во пет бои на каросеријата: бисерна црна, сива шкрилец, сива месечина, ледена бела и теракота кафеава.
Мотор кој изненадува
До пристигнувањето на 1,6-литарскиот хибрид следната година (истиот што го напојува Clio E-Tech) ќе има само еден мотор, еден менувач и само три нивоа на опременост. Сегашниот мотор е 1.0 со две излезни моќи, 100 или 110 КС, во зависност од тоа дали ќе ја изберете верзијата на гас или помоќната верзија само на бензин. Оваа втората ја имавме на тест и се покажа како одличен избор. Можеби би помислиле дека 1.0-литарскиот трицилиндричен бензинец не е доволно моќен за автомобил со толкава разновидност и простор за транспорт на луѓе и работи како Jogger, но во пракса солидно се справува со задачата.
Може да биде малку груб при ниски вртежи и за разлика од некои трицилиндрични мотори, не сака да оди премногу над 5000 вртежи во минута, но складно се однесува во средниот опсег бидејќи создава изненадувачка количина на вртежен момент, што му овозможува на автомобилот да влече доста добро и нема проблеми со долгите преносни односи. Во однос на конкурентните трицилиндрични мотори, еднолитарскиот мотор на Renault остава релативно конкретен впечаток, субјективното чувство е како да има барем 200 cc повеќе.
Рачниот менувач има шест степени на пренос, но првите пет се пресметани дека се релативно кратки, што го нагласува впечатокот за брзина при забрзување. Рачката се лизга низ степените без никаков проблем и воопшто не е заморен во градски услови. А не е заморно ниту на автопат, каде што шестата брзина е поставена како ‘overdrive’ и Jogger без проблем одржува брзина на патот од 150 км/ч при ниски 3000 вртежи во минута.
Dacia знае што сака
Со новиот Jogger, Dacia покажа одличен дизајн и извонредна проценка на позиционирањето на производот. Dacia Jogger е производ за разлика од кој било миниван, караван, кросовер или теренец кој е достапен (со почетна цена од околу 120.000 куни) и доволно разновиден за да биде вклучен во безброј разговори за купување нов автомобил, тој е брилијантно флексибилен за патниците. и карго. Исто така е удобен, со почит рафиниран и доста добро изработен внатре, пријатен е и добар за возење како и за гледање. Внатрешноста на Jogger не го прави најпространиот семеен автомобил со седум седишта за возрасни што можете да го купите, но затоа Dacia е брилијантно разноврсна, повеќе од минливо удобен и добро опремен и доволно подготвен за практичноста на секојдневниот семеен живот. Тешко дека можете да купите повеќе за помалку.
Технички податоци за Dacia Jogger Extreme TСe 110 5S:
мотор | Euro VID Full, бензински, четиритактен, трицилиндерски, водено ладен, сместен напред надолжно |
работна зафатнина | 999 см3 |
пречник и од | 72,20 x 81,34 мм |
степен на компресија | 10,5:1 |
напојување | две брегасти оски во главата, четири вентили по цилиндар со варијабилни фази на работа, multi point вбризгување на горивото |
максимална моќ | 109 KС (81 kW) при 5.000-5.250 min/-1 |
макс. вртежен момент | 200 Nm при 2.900-3.500 min-1 |
трансмисија | на предни тркала преку 6 степен мануелен менувач |
потпирање | напред Pseudo Макферсонов систем со трокрак ремен, назад осовина во форма на буквата H со прогресивно деформирање и спирални пружини |
сопирачки | напред дискови, назад барабани, ABS, EBD, ЕЅР, ТСЅ |
пневматици | 205/60 R16 |
каросерија | MPV со пет врати, пет седишта |
должина х ширина х висина | 4.547 x 1.784 x 1.632 мм |
меѓуоскино растојание | 2.898 мм |
траги (напред/назад) | 1.520/1.509 мм |
тежина | 1.176 кг |
максимална тежина | 1.695 кг |
багажен капацитет | 708 литри |
резервоар | 50 литри |
максимална брзина | 180 км/ч |
забрзување 0-100 km/h | 10,5 секунди |
потрошувачка (отворен пат/град/просек) | 4,8/6,5/5,6 л/100 км |
емисија на CO2 | 127-129 г/км |
Конкуренти:
Toyota Corolla Touring Sports | од 28.090 до 34.690 евра |
Skoda Octavia Combi | од 23.460 до 38.110 евра |
Ford Focus Caravan | од 23.300 до 32.700 евра |
Kia Ceed SW | од 19.750 до 25.600 евра |