Русија го оживеа култниот Москвич од советската ера
По претходните најави, брендот Москвич официјално повторно заживеа, а првите примероци се произведени во некогашната фабрика на Renault
Западните производители на автомобили ја напуштија Русија по воената интервенција во Украина и тоа ги остави домашните компании да се борат да ја пополнат празнината. Последен во низата е KAMAZ, кој го воскресна брендот „Москвич“ и го претстави целосно новиот Moskvich 3.
По дведецениска пауза, Русија во средата го започна производството на автомобилската марка „Москвич“ во фабрика во близина на Москва од која се откажа францускиот производител на автомобили Renault, со нов, модерен кинески дизајн кој едвај наликува на класиката од советската ера.
Продажбата треба да започне следниот месец, а компанијата има за цел да состави 600 единици до крајот на годината. 400 од нив се планирани да се движат со мотори со внатрешно согорување, додека останатите 200 кросовери ќе бидат целосно електрични.
Соопштението на KAMAZ не ги соопшти спецификите, но Reuters известува дека кинескиот JAC ги поддржува напорите. Тоа има смисла бидејќи се чини дека Moskvich 3 е обновена верзија на JAC JS4.
Неофицијално партнерство со кинески JAC
Извори за Reuters изјавија дека се користат дизајнот, инженерството и платформата на JAC, при што деловите се испорачуваат од Кина, а возилата прикажани на лансирањето прикажувале бројни налепници JAC со кодови за делови.
Сепак, Максим Кљушкин, проект менаџер на фабриката, одби да потврди дека кинеската фирма е партнер на Москвич.
„Ние го имаме (рускиот производител на камиони) KAMAZ како надворешен партнер и имаме партнер на долги растојанија со коj работиме“, рече тој. „Не го именуваме тој партнер“.
Како резултат на тоа, Moskvich 3 со мотор на внатрешно согорување може да биде опремен со мотори од 1,5 и 1,6 литри кои произведуваат до 150 КС и 210 Nm вртежен момент. Исто така, во внатрешностса се наоѓа 10,25-инчен дигитален инструмент кластер и 10,25-инчен инфозабавен систем.
Кросоверите Moskvich 3 ќе се произведуваат во Русија со помош на процесот на полу-соборување, што ги остава зависни од нивните кинески партнери. Сепак, KAMAZ рече дека постепено ќе ја зголемуваат локализацијата на делови и ќе усвојат некои „целосно руски компоненти“ почнувајќи од 2024 година.
На крајот, целта е Москвич да произведе „руски електричен автомобил од руски компоненти на своја универзална платформа“. Овој модел очигледно ќе користи електричен мотор и батериски пакет создадени во Русија.
Во меѓувреме, KAMAZ планира брзо да го зголеми производството бидејќи имаат за цел да состават најмалку 50.000 возила во 2023 година и најмалку 100.000 во 2024 година. Во изјавата, генералниот директор на KAMAZ Сергеј Когогин рече: „Задоволни сме што развојот на KAMAZ ќе му служи на понатамошниот развој на руската автомобилска индустрија, во согласност со светскиот тренд за високотехнолошки и еколошки возила“.