ЕУ ги забранува конвенционалните мотори за да ја заштити европската индустрија
Со забраната на секаков вид автомобили освен чисто електрични возила, Европската унија им зададе сериозна задача на земјите и производителите
Новата стратегија на Европската унија не им се допаѓа ниту на граѓаните на 27-те земји членки, ниту на производителите кои од 2035 година ќе можат да купуваат и продаваат само нови автомобили кои се чисто електрични, забранувајќи ги традиционалните мотори на внатрешно согорување, хибридите и plug-in хибридите. Мерката која европското тело сега ја разгледа за да ги образложи причините кои го довеле до ваква одлука, но истите воопшто не се убедливи.
Франс Тимерманс, потпретседател на Европската комисија, се обиде да даде соодветни објаснувања, нагласувајќи во некои изјави дека „Електромобилноста е единствениот правилен начин, бидејќи и другите големи играчи на глобалниот пазар одат во иста насока и на крајот би можеле да ја престигнат европската автомобилска индустрија.“ А зошто 2035, а не 2050? Па, затоа што тоа е времето на просечниот животен век на еден автомобил во Европа.
Најважен од овие играчи е Кина, која до крајот на годината ќе има 80 нови електрични автомобили подготвени за продажба, од кои многу ќе го „нападнат“ и европскиот пазар. Тимерманс е убеден дека и европската индустрија мора да ја брани оваа стратегија, претставувајќи сосема спротивна позиција од онаа на неговиот колега Тиери Бретон, комесарот за внатрешен пазар, кој пред неколку недели побара од европските брендови да продолжат да произведуваат автомобили со внатрешно согорување за други пазари, но не и за Европа.
За можни алтернативи ќе се зборува дури во 2026
Холанѓанецот не се согласува со ова мислење, посочувајќи дека тоа значи пренесување на глобалните загадувачки емисии од еден регион во друг. Не сите производители се убедени дека електричните автомобили се единствениот пат до Европа без емисија на штетни гасови. На нивните барања да се разгледаат синтетичките горива или водородот за моторите со внатрешно согорување како други можни опции, беше одговорено дека „ќе се разговара на следниот состанок“ на советот во 2026 година.
Тимерманс и неговите колеги имаат три години пред нив за да ги убедат сите во својата стратегија и да преземат вистински предизвик кој не е лесен: инфраструктурата за полнење во земјите-членки. Потпретседателот е убеден дека поголемата понуда на електрични автомобили ќе им овозможи да бидат поевтини, што воопшто не е точно. Цените на суровините, кобалтот, бакарот, литиумот или магнезиумот за батериите постојано се зголемуваат, особено поради недостигот на некои материјали како што е литиумот, што ги прави значително поскапи.