ЕУ и Германија постигнаа договор за зачувување на моторите со внатрешно согорување
Германија и Европската унија постигнаа компромис околу предложената забрана за возила со погон на согорување почнувајќи од 2035 година
Европската унија и Германија се согласија на предлогот со кој официјално ќе се овозможи продажба на нови возила што работат на е-горива, откако во 2035 година ќе биде воведена ефективна забрана за други возила со внатрешно согорување.
Договорот значи дека Германија успеа да ја обезбеди иднината на технологијата откако ги блокираше европските обиди за финализирање на законодавството за животна средина. Новиот договор беше договорен во петокот, пренесува Reuters.
По повеќегодишни преговори, Европа ги одобри правилата за забрана на продажба на нови патнички возила со загадувачки погонски единици. Правилата, на кои им требаше само финален печат, ефективно ќе ги забранеа возилата со внатрешно согорување на средината на следната деценија.
Како што е напишано, законот конкретно не забранува е-горива. Поттикната од својот автомобилски сегмент, Германија се обиде да се погрижи иднината на технологијата да биде зацртана во законот и се закани дека нема да му даде конечно одобрување на законот. Иако формулацијата на законодавството нема да се менува, ЕУ се согласи да создаде нова категорија за возила што можат да работат само на „CO2 неутрални“ горива.
Според договорот, Европската комисија сега ќе претстави уште еден документ со кој се прикажува како овие возила можат да придонесат за целите за CO2 на континентот.
„Возилата со мотори со согорување, исто така, може да бидат новорегистрирани по 2035 година, ако користат само горива со неутрални CO2“, твитна Фолкер Висинг, германски министер за транспорт на 25 март.
Климатските активисти се противат
Некои членки на Европската унија, вклучително и Италија, продолжуваат да се противат на забраната и се обидуваат да ги заштитат возилата со внатрешно согорување што работат на биогорива, иако тие не се конкретно забранети. Без поддршка од Германија, овие земји немаат бројки за да го блокираат усвојувањето на законите.
И покрај тоа, најпознатиот италијански производител на автомобили, Ferrari, ја прослави одлуката, велејќи дека на своите купувачи ќе им даде повеќе избор. Слично на тоа, Porsche најави дека планира да инвестира во е-горива и веќе ги користи во тркачката серија на Porsche Super Cup.
Во меѓувреме, климатските активисти велат дека компромисот за е-горивата го ослабува законодавството наменето да и помогне на Европа да го намали влијанието врз животната средина. Заштитите за секоја технологија на мотори со внатрешно согорување им служи на интересите на индустријата за фосилни горива, тврдат тие.
„Автомобилскиот сектор сесрдно ги прифати електричните автомобили, правејќи ја претходната дебата за ова прашање апсурдна и наштетувајќи го кредибилитетот на Германија“, изјави во саботата за Autonews, Михаел Блос, член на Европскиот парламент од германските зелени. „Сега е време да се направат репарации“.