Aston Martin DB12 – Haute Couture од Гејдон
Го нарекуваат првиот Super Tourer и се чини дека 110-годишната историја штотуку ја достигна својата кулминација. Досега немало толку сеопфатен Aston Martin на патот, а рутата Наполеон, која величествено се искачува над француската ривиера, неподносливо чека контакт со специјално развиената гума Michelin Pilot 5s. Нас нè интересира дали ESP сензорите кои работат во шест оски се навистина најдобри што постојат во моментов. Но, за јавноста прашање е дали сè уште е можно брзо и удобно да се помине континентот со овој автомобил.
Дизајниран да му понуди на возачот совршен степен на динамична поддршка без ограничување, DB12 воведува водечки систем за електронска програма за стабилност (ESP) во индустријата. Системот работи со преземање информации од мноштво сензори околу возилото, од кои најнапредна е новата единица за мерење на инерција со шест оски. Овие сложени податоци за акцелерометарот создаваат слика во реално време за тоа што прави автомобилот. Потоа, користејќи врвни алгоритми, го предвидува нивото на достапно зафат, како и реагирање на моментални нестабилности. Дизајниран да работи дискретно во заднина, овој софистициран систем му овозможува на возачот да го извлече најдоброто од автомобилот и условите со помалку воочени ESP интервенции додека одржува висок степен на безбедност. Истата предвидлива технологија базирана на модел ги поткрепува сите системи за контрола на шасијата на автомобилот (ABS, контрола на тракција и странична динамика) на невиден, интегриран начин за неспоредливо ниво на доверба и уживање на возачот. Покрај ESP со повеќе режими, DB12 има и пет претходно дефинирани режими на возење; GT, Sport и Sport+ прогресивно го прилагодуваат динамичкото однесување, при што секој чекор му овозможува на возачот поголема слобода да ги истражува границите на држење и влечење.
Светската премиера во Монте Карло и раното утро носат типично зелено Racing Green пред мене. Впечатливо широк и полн со облини, како исковани во италијанска „carrozzeria“. Зад лесните
алуминиумски бандажи од 21 инчи се наоѓа 400 мм керамичка моќ на сопирање. Скриените рачки на вратите се движат нанадвор, а вратите се отвораат малку нагоре како да сака да лета.
Осигурувајќи се дека има моќ за запирање за да одговара на неговото извонредно темпо, DB12 е стандардно опремен со предни дискови од леано железо 400 mm и задни дискови од 360 mm со жлебови и дупчени лица за подобрен термички капацитет. Засилувачот на сопирачките исто така е повторно дотеран за да се подобри повратниот одговор на педалот, давајќи му на возачот поголема самодоверба благодарение на цврстата педала со моментално чувство на моќ за запирање во комбинација со прогресивна реакција. Подвлекувајќи ги неговите акредитации за Super Tourer, DB12 може да се нарача со опција за карбон-керамичка сопирачка (CCB). Нудејќи зголемени перформанси на сопирање и намалено избледување на сопирачките на температури до 800°C, вградувањето на CCB заштедува 27 кг во неизвртена маса во споредба со стандардниот систем за сопирање, што пак има корист од квалитетот на возењето и одзивот на управувањето.
Осумстепениот менувач од ZF е суспендиран на задната оска, оттаму и распоредот на менувачот. А напред е дво-турбински мотор со осум цилиндри со 680 КС. Овој чин на балансирање е моќен и сјае на патот каде што активниот систем на потпирање, пет програми за возење и исклучителен систем за стабилност комуницираат едни со други како да се браќа и сестри. Сепак, управувањето со стабилноста само ја смирува бучавата од преголемата динамика на возењето и речиси не чувствувате каква било интервенција. Само непречено ве турка низ друг агол. Научно.
Неизвинливо и недвосмислено, DB12 дава нагласена изјава. Таква што ја зрачи довербата на автомобил опремен со време на забрзување од 0-100 километри на час за 3,6 секунди, максимална брзина од 325 километри на час и најдобра моќност во класата од неговиот 4.0 Twin-Turbo V8 мотор. Овој исклучителен рачно изработен мотор, подесен од инженерите на Aston Martin за да испорача водечки во класата 680 КС при 6000 вртежи во минута и 800 Nm помеѓу 2750-6000 вртежи во минута. Овие повисоки излези се постигнати преку изменети профили на брегастата осовина, оптимизирани коефициенти на компресија, турбополначи со поголем дијаметар и зголемено ладење. За да се справат со зголемените топлински потреби, системот за ладење е целосно редизајниран, со дополнителни два помошни ладилници додадени на постоечкиот централен главен радијатор. За да се осигури дека саканите температури на влезниот воздух на моторот се постигнуваат во сите услови, дополнителен радијатор со ниска температура е поставен во колото за вода на ладилникот за полнење. Дополнително, помошниот ладилник за масло за моторно масло сега има над двојно поголема површина на лицето од неговиот претходник, со цел да се справи со барањата на колото за подмачкување. Ладењето е дополнително оптимизирано со подобрување на термичкиот проток на воздух, зголемување од 56% на отворените отвори што овозможуваат повеќе ладен воздух да тече во радијаторите, додека централно поставените отвори на хаубата поставени над двојните турбо овозможуваат топлиот воздух да излегува.
Внатрешноста е за престиж и естетски спакувана технологија. Како прво, ЛЦД-екранот не се издигнува високо покривајќи ја шофершајбната. Контролите се делумно рачни со метално чувство на копчиња кои имаат прекрасна тежина, така што хептиката е неверојатно прецизна и од висока класа. Квалитетот на склопување во оваа претпродукциска верзија на возилото, на располагање имавме осум DB12, е на нивото што може да се очекува во автомобил со барана цена од 240.000 евра. Удобна, пространа, дури и изразена видливост од кабината. Со него лесно можевме да поминеме кој било континент. Што е со публиката? Нека се обидат.
Разбирајќи ја потребата за рамнотежа помеѓу командите на екранот на допир и позитивната тактилност на физичките прекинувачи, DB12 ги задржува копчињата за клучните механички операции за избор на брзина, избор на погон, греење и вентилација, нудејќи совршен спој на дигитални и аналогни контроли. Постојат, исто така, преклопни прекинувачи за шасијата, ESP и издувниот систем, Lane Assist и контрола на растојанието при паркирање, што гарантира дека најкористените контроли се секогаш погодни за раката. Целосно новиот систем за навигација за DB12 има онлајн поврзување за попаметно, побрзо и поинформативно искуство. Онлајн поврзувањето му овозможува на возачот едноставно да го побара својот омилен ресторан, да ги чита прегледите и да го избере како дестинација. Или, ако е поудобно, изберете дестинација во апликацијата Aston Martin и едноставно испратете ја на нивниот DB12 подготвен за патување.
Ексклузивно за Авто Плус: Жига Цоља