Kia го претстави најновиот електричен SUV, моделот EV5
Новиот модел на корејската марка, EV5, служи како електрична алтернатива на Kia Sportage со изглед инспириран од EV9
Kia на Саемот за автомобили во Ченгду во Кина го претстави новиот EV5, целосно електричен компактен SUV кој во поставата на корејскиот производител е позициониран под EV6 и кога станува збор за цената, но и во целокупните димензии, а притоа позајмувајќи го изгледот на поголемиот EV9. Како што се очекуваше, иако EV5 првично ќе биде лансиран во Кина, Kia потврди дека новиот електричен кросовер ќе биде глобално достапен, а повеќе детали ќе бидат објавени во октомври оваа година.
Како што беше и најавено, дизајнот на серискиот модел е речиси идентичен со концептот кој беше покажан пред неколку месеци. Кога ќе се погледне повнимателно, забележително е дека футуристичките тркала се малку помали со димензии до 21 инчи, влезовите интегрирани во LED фаровите со остар изглед се заменети со проекторски единици, додека ретровизорите се поголеми, а браниците добија мали измени.
Генерално, EV5 изгледа како помал брат на предводникот во поставата EV9, со поагресивен третман на карактеристичната „Tiger Face“ дизајнерска филозофија. Со должина од 4.615 милиметри и со меѓуоскино растојание од 2.750 мм, има сличен отпечаток на Kia Sportage.
Поголем комфор во ентериерот
Целната публика на Kia EV5 се миленијалските семејства, што значи дека практичноста беше фокусна точка заедно со модерниот дизајн, удобност и одржливост. Како таква, внатрешноста на кросоверот е замислена како „дополнителна просторија“ за миленијалските домаќинства. Атмосферата на салонот е подобрена со карактеристики како што е совозачкото седиште кое се проширува над централниот тунел, правејќи го да изгледа повеќе како кауч. Амбиенталното осветлување со 64 бои со прилагодлива осветленост е синхронизирано со режимите на возење и ADAS предупредувањата.
Извајаната контролна табла на EV5 има сличен распоред на EV9, фокусирана околу една плоча со двојни дисплеи за групата инструменти и инфозабавата. Воланот со четири краци ги интегрира повеќето контроли, додека Kia се одлучи за физички копчиња за клима уредот. Можеме да видиме и двојни USB-C порти, подлога за безжично полнење, држачи за чаши и кутии за складирање. Задната клупа се преклопува рамно додека товарниот простор има практични прегради и дополнително складирање под подот.
Спецификациите засега се тајна
Како и со останатите членови на електричното семејство Hyundai/Kia, EV5 се очекува да биде поставен на архитектурата E-GMP. Компанијата во овој момент не ги објави спецификациите на електричниот погон, оставајќи ги за настанот во октомври. Сепак, благодарение на документите од Кина веќе знаеме дека кинеската верзија на Kia EV5 ќе биде придвижувана од еден електричен мотор кој ќе произведува 218 КС и 310 Nm вртежен момент кои се пренесуваат на предните тркала. Знаеме, исто така, дека електричниот кросовер ќе користи литиумско железо фосфатна батерија Blade на BYD, иако неговиот капацитет и опсег допрва треба да се обелоденат. Kia рече дека ЕВ спецификациите може да варираат во зависност од регионот, што укажува на различно поставување за пазарите надвор од Кина.
Пазарното лансирање на електричниот SUV ќе започне во Кина во 2023 година, а во иднина ќе следат „избрани светски пазари“. Покрај компактниот SUV EV5, Kia веќе работи на уште помал EV4 субкомпактен модел кој дополнително ќе ја прошири својата гама со нулта емисија заедно со Niro EV, кросоверот EV6 и EV9.