BYD ја менува стратегијата во Европа, ќе произведува PHEV заедно со ЕВ
Кинескиот производител BYD најавува промена во стратегијата при што ќе произведува plug-in хибриди заедно со ЕВ во своите фабрики во Европа

Кинескиот автомобилски гигант BYD го проширува своето присуство во Европа со нова стратегија – изградба на plug-in хибридни возила (PHEV) паралелно со батериски електрични возила (BEV) во новите фабрики што се градат на европско тло. Овој потег доаѓа во време кога побарувачката за хибридни возила расте, особено во земјите каде целосната електрификација сè уште не е приоритет за сите купувачи.
Хибридите како двигател на растот
Иако електричните возила често се во фокусот на медиумите, plug-in хибридите играат клучна улога во продажбата на BYD. И покрај тоа што компанијата важи за еден од водечките светски производители на целосно електрични автомобили, реалноста е дека продава повеќе PHEV отколку BEV. Овој податок станува клучен фактор во плановите за проширување низ Европа, каде дел од потрошувачите сè уште не се подготвени целосно да се откажат од бензинот.
Кина останува најголемиот пазар за BYD, но амбициите за глобална експанзија веќе се гледаат низ активностите на компанијата во Европа. За да стане сериозен конкурент на традиционалните европски брендови, BYD мора да понуди повеќе од само технолошки напредни EV модели – силна мрежа на дилери и проширена палета на PHEV возила се следните неопходни чекори.
Нови хибриди за Европа во 2025 година
Моментално, BYD нуди само еден PHEV модел во Европа – Seal DM-i. Но, тоа наскоро ќе се промени. На настан во Штутгарт, регионалната директорка на BYD, Марија Грација Давино, потврди дека најмалку два нови хибридни модели ќе пристигнат во Европа до 2025 година. Како еден од главните таргетирани пазари се истакнува Германија.
„Не сите се подготвени за електрични возила. Потребна е алтернатива за да го убедиме купувачот,“ изјави Давино за Reuters. „Во иднина, ќе имаме две главни насоки: една целосно електрична и една DM-i хибридна.“
Локално производство за избегнување на тарифи
BYD во моментов е погоден од царините на ЕУ за увезени возила од Кина, но веќе презема чекори за нивно ублажување. Со изградба на нови производствени капацитети во Унгарија и Турција, компанијата ќе може да испорачува возила директно до европските пазари, избегнувајќи дополнителни трошоци.
Иако продажбата на BYD во Европа сè уште не достигна масовно ниво, се забележува напредок. Во првиот квартал од 2025 година, компанијата продаде над 37.000 возила, што претставува зголемување од околу 8.500 единици во однос на истиот период минатата година.
Denza: премиум алтернатива од BYD
Во рамките на европската стратегија, BYD ја претстави и својата нова премиум марка Denza, позиционирана како директен конкурент на Mercedes-Benz, BMW и Audi. Првиот модел е Denza Z9 GT, ривал на Porsche Taycan Sport Turismo, а во подоцнежна фаза ќе започне и продажбата на луксузното комбе Denza D9.
Со новата стратегија и локално присуство, BYD се обидува да се наметне како сериозен играч на европскиот пазар, нудејќи разновидна палета возила што ги задоволуваат различните потреби на потрошувачите.