BYD ја престигна Tesla во Европа според продажбата на ЕВ

BYD го надмина Tesla во Европа со 169% раст на продажба во април 2025, додека Tesla бележи пад од 49%, ЕВ пазарот се менува

Четиринаесет години откако Илон Маск го исмејуваше BYD, нарекувајќи го неконкурентен, кинескиот производител не само што му се доближи на Tesla туку и го престигна на европскиот пазар на електрични возила. Според податоците на Jato Dynamics, во април 2025, BYD продал 7.231 возила, додека Tesla заостанува со 7.165 продадени единици.

Раст за BYD, пад за Tesla

Иако разликата изгледа минимална, трендовите се јасни. BYD оствари раст од 169% во споредба со април 2024 година, а неодамнешното лансирање на Dolphin Surf под 23.000 евра најавува уште посилен раст. Од друга страна, Tesla бележи пад од 49% во продажбата, и тоа по претставувањето на освежениот Model Y.

Доколку овие трендови продолжат, Tesla може да се соочи со значително губење на удел на пазарот до крајот на годината. И покрај тврдата позиција на Маск дека само смртта ќе го оддели од директорската позиција, растечкиот притисок од инвеститорите може да ја промени таа одлука.

Пазарот на EV во Европа – во пораст

Вкупната продажба на автомобили во Европа пораснала само за 0,1%, достигнувајќи 1.078.500 единици. Но, продажбата на целосно електрични возила пораснала за 28%, достигнувајќи 184.300 примероци, и зголемувајќи го уделот во пазарот од 13% на 17%.

Plug-in хибридите покажуваат уште поголем раст – 31% – со 97.700 продадени возила и пазарен удел кој се зголеми од 7% на 9%.

Кинеските марки, предводени од BYD, се меѓу најголемите добитници, со раст од 121% (вкупно 53.300 продадени единици), што доведе до удвојување на пазарниот удел на кинеските брендови на 4,9%. Во контраст, кинеско-сопствените западни брендови како Volvo, MG и Polestar загубија дел од пазарот, со пад од 15% во продажбата.

ЕВ модели не се меѓу најпродаваните автомобили

И покрај растот на електричните возила, топ 3 најпродавани модели не се ЕВ. На врвот е Renault Clio со 18.997 продадени единици, кој по падот на Dacia Sandero од 28% (18.590 возила), повторно се искачи на првото место за првпат од 2020 година.

Volkswagen Golf имаше тежок месец, со пад од 29%, па од петтата позиција во март, падна на осмото место. Сепак, VW Group останува најпродаван производител со 294.600 испораки во април.

Поврзани вести

Back to top button