fbpx

Dacia со Sandrider ќе атакува на Dakar во 2025

Рели верзијата на концептот Dacia Manifesto го замени електричниот погон со битурбо V6 мотор кој работи на синтетичко гориво

Откако во 2022 година Dacia го покажа целосно електричниот концепт Manifesto, сега романскиот производител истиот го трансформираше во рели-автомобил со V6 погон кој ќе се натпреварува на Dakar и други етапи на Светскиот Rally-Raid шампионат почнувајќи од 2025 година. Dacia Sandrider ќе биде хомологиран во категоријата Ultimate T1+, поддржани од мотоспорт експертите од Prodrive, а управувани од тим од искусни возачи, вклучувајќи го и Себастиен Леб.

Во согласност со филозофијата на Dacia, моделот на Rally Raid е фокусиран на „суштинските работи“. Надворешниот дизајн влече инспирација од концептот, но вклучува неколку модификации за поддршка на неговата нова улога. Овие промени опфаќаат поистакнат преден дел, затворена кабина, зголемени доводи за ладење долж профилот, изложени резервни тркала и ревидирана аеродинамика.

Dacia Sandrider

Слично на тоа, внатрешноста го задржува модуларниот карактер на концептот додека воведува дополнителни екрани за навигација за совозачот, антирефлективна боја на контролната табла и пар тркачки седишта Sabelt обложени со антибактериски ткаенини.

Сандридер е долг 4.140 милиметри, широк 2.290 мм и висок 1.810 мм. И покрај компактното стапало, има долго меѓуоскино растојание од 3.000 мм и минимални настрешници. За разлика од концептот што беше опремен со безвоздушни гуми, рели автомобилот е поставен на поконвенционален сет од 17-инчни алуминиумски тркала обложени со 37-инчна гума BF Goodrich.

Каросеријата од карбон се заснова на лесна тубуларна шасија. Тешката суспензија со двојни рамена има простор од 350 мм за управување со исцрпувачкиот терен на рели етапите. Уште поважно, 3,0-литарскиот битурбо V6 мотор поставен во средината произведува 360 КС и 539 Nm вртежен момент, испраќајќи ја силата на сите четири тркала преку 6-степен секвенцијален менувач.

Одржлив V6 погон

V6 поставката значи дека Sandrider ги губи акредитациите за нулта емисија на целосно електричниот Manifesto, што се разликува од овогодинешниот целосно електрични победник, Audi. Сепак, во согласност со посветеноста на Dacia за „достапна декарбонизација“, битурбо V6 моторот се напојува со синтетичко гориво обезбедено од Aramco. Ова гориво со помала количина на СО2 комбинира „обновлив водород со засегнат CO2“ и е компатибилен со постоечките мотори со согорување.

Други начини да се направи рели-автомобилот на романскиот производител поодржлив вклучуваат мерки за заштеда на тежина заедно со подобрувања во аеродинамиката и управувањето со топлината. Поконкретно, Sandrider е 15 килограми полесен од споредливите прототипови, може да се пофали со 10% помалку отпор и има 40% помалку подигање поради неговиот дизајн и распределбата на тежината на предната страна. Дополнително, тој вградува анти-инфрацрвени пигменти на каросеријата од карбон за да одржува пониска температура во кабината.

Dacia тврди дека прототипот на Sandrider е „дизајниран да победи“, создавајќи големи очекувања за иднината. Иако ова звучи како смела изјава за кандидат кој ќе се натпреварува прв пат, учеството на Prodrive и имињата вклучени во составот на возачите сугерираат поинаку. Покрај деветкратниот WRC шампион Себастиен Леб кој се натпреварува на Dakar од 2016 година, Sandrider ќе го возат петкратниот победник на Dakar Насер Ал-Атијах и осумкратната учесничка во Dakar Кристина Гутиерез Хереро.

Dacia Sandrider

Официјалниот тим на Dacia W2RC го продолжува развојот на Dakar. Неговото деби е закажано за Rallye du Maroc 2024 година овој октомври, проследено со значаен тест на релито Dakar 2025 година и учество во други етапи од Светскиот Rally-Raid шампионат.

Поврзани вести

Back to top button