Е-горивата се соочуваат со неизвесна судбина
Декларацијата за инвестирање во е-горивата и споделување знаење меѓу нациите успеа само да добие поддршка од три земји
Германија се надеваше дека ќе го искористи Саемот за автомобили во Минхен за да обезбеди поддршка за иднината на е-горивата. Наместо тоа, Министерството за транспорт ја отфрли предложената декларација, откако едвај неколку земји ставија потпис на документот.
Германскиот министер за транспорт, Фолкер Висинг, се залага за употреба на синтетички произведени горива за да се отворат опции за намалување на емисиите на СО2 произведени од патничките автомобили. Германија и Италија беа доста гласни за потребата да се поддржат таквите алтернативи, при што двете земји лобираат за Европската унија да вклучи олеснување во предложената забрана за продажба на автомобили со мотори со внатрешно согорување, која треба да стапи на сила од 2035 година.
Е-горивата се посочуваат како друга алтернатива за намалување на емисиите на СО2 од патничките возила. Оние кои го поддржуваат нивното понатамошно истражување честопати предупредуваат на опасностите што произлегуваат од потпирањето на еден извор на енергија, како што е енергијата од батериите.
Но, според извештајот на Politico, само Чешка, Јапонија и Мароко покажале поддршка за иницијативата. Забележано е дека и Јапонија и Чешката Република имаат значителни автомобилски индустрии, додека Мароко се надева дека ќе го искористи својот потенцијал за користење зелена енергија за производство на водород.
Недостаток на поддршка
Во извештајот се цитираат двајца претставници од индустријата со познавање на декларацијата. Тие тврдат дека недостатокот на поддршка го натерал Берлин да се откаже од своите планови.
Предложената декларација побара од земјите-потписнички да се обврзат да инвестираат во нови постројки за е-гориво, да споделат знаење и да ја бранат „технолошката неутралност“ во развојот на технологијата за чисти возила. Тоа може да се протолкува како барање земјите да се воздржат од потпирање само на ЕВ. Германскиот контингент, исто така, тврдеше дека со поддршка на е-горивата, неодредените нации на глобалниот југ ќе имаат корист од индустриските можности на места со ниски трошоци за производство на електрична енергија од ветер и соларна енергија.
Сè уште останува многу реален предизвик околу дополнителната цена на синтетичките горива. Во моментов, е-горивата се произведуваат само во мали количини. ЕУ бара да користи е-горива за да помогне во транзицијата на други големи загадувачки индустрии, како што е авијацијата. Сепак, останува знак прашалник за одржливоста на нивната употреба во патничките возила.