fbpx

EK ги предложи новите Еуро 7 стандарди, производителите бесни

Со Евро 7 ќе се регулираат моторите од конечниот бран на конвенционални возила пред да бидат забранети со нови правила во 2035

Автомобилската индустрија активно лобираше против исклучително строгите намалувања на загадувањето што требаше да се воведат со Еуро 7 стандардите за емисии на средината на оваа деценија. Се чини дека овој процес не резултира во Европската комисија онака како што се надеваа.

Европската унија во четвртокот предложи правила за построги емисии за последната генерација на мотори на согорување на континентот, потег насочен кон намалување на загадувањето на честички во градовите на континентот.

ЕУ рече дека новите правила за т.н. генерација на мотори во Евро-7 дополнително ќе ја намалат за околу една четвртина од количината на азотни оксиди што дизел моторите можат да ги емитуваат. Азотните оксиди можат да го оштетат човечкиот респираторен тракт, влошување на состојбите како инфекции на белите дробови и астма и потенцијално да предизвика хронично заболување на белите дробови.

Спротиставени ставови

„Патниот транспорт е најголемиот извор на загадување на воздухот во градовите“, се вели во изјавата на ЕУ, додавајќи дека новите регулативи ќе доведат до трет помалку азотен оксид што е испуштен до 2035 година отколку што дозволуваат сегашните правила. „Новите стандарди на Еуро 7 ќе обезбедат почисти возила на нашите патишта и ќе го подобрат квалитетот на воздухот, заштитувајќи го здравјето на нашите граѓани и околината“.

Усвојувањето на правилата, за кои е потребно одобрување од земјите – членки и Европскиот парламент, е одложено неколку пати во услови на расправии за нивната содржина. Автомобилските директори, вклучително и Карлос Таварес, главен извршен директор на „Stellantis“, тврдат дека најновите чекори претставуваат непотребни оптоварувања на индустријата за автомобили и ќе ја забават промената на секторот кон електрификација.

Емисиите на азотен оксид за бензински мотори ќе останат исти, дозволувајќи им да испуштаат 60 милиграми за секој километар што патувал. Дизел моторите исто така ќе бидат ограничени на тоа ниво, построго правило од 80 милиграми на азотни оксиди дозволени според правилата на Евро-6.

Предложените правила, исто така, поставуваат ограничувања за емисии на честички од сопирачки и гуми што ќе важат и за електрични возила. Студиите покажаа дека абењето на сопирачките е еден од најголемите извори на емисии на сообраќај на сообраќајот што не се изучува во урбаните области.

Негативна реакција од лоби-групите и производителите

  • Ford Motor, кој се раздели на две внатрешни поделби, Ford Blue за традиционални автомобили со согорување и Ford-E за електрични возила, рече дека предложената регулатива „има потенцијал да го поткопа големиот напредок што Европа го направи во префрлувањето на електрична подвижност“. „Не треба да ги пренасочуваме ресурсите кон вчерашната технологија и наместо тоа да инвестираме во нулта емисија“, рече Ford во изјавата. „Нашата цел на Ford е јасна: нулта емисија до 2030 година за сите патнички возила и за сите возила на Форд до 2035 година.“
  • Групацијата за лобирање на автомобилите, ACEA, рече дека со Еуро 7 придобивката од животната средина на предлогот е „многу ограничена“ во споредба со зголемената цена за возилата. Тие ги нарекоа предложените датуми на спроведување од јули 2025 година за автомобили и јули 2027 година за тешки камиони „нереални, со оглед на огромниот број модели на возила и варијанти што треба да се развијат, инженираат, тестираат и тип одобрени пред тоа“.
  • НВО Transport & Environment, група за застапување на животната средина, рече дека предложените нови стандарди се „шокантно слаби“ и дека Европската комисија „застанала со лобисти на автомобили во потег што ќе земе зеленило 100 милиони силно загадувачки автомобили продадени во деценијата до 2035 година.“
  • CLEPA, Здружението на добавувачи, рече дека предлогот претставува значаен чекор напред, но предупреди дека техничките детали треба да бидат финализирани што е можно поскоро за да се овозможи технологии да се развиваат и тестираат. Тој повика на водечко време од најмалку 24 месеци за спроведување откако ќе се одобри таквото законодавство.
  • AECC, Здружението на производители на каталитички конвертори, исто така поттикна брз премин на конечниот пакет. „Би било жално ако доцнењата во процесот на посвојување доведат до одложувања во спроведувањето на новите стандарди и нивниот придонес во подобрувањата на квалитетот на воздухот“, рече AECC.
  • VDA, германското здружение за автомобилска индустрија, соопшти дека е „тешко дека е можно да се спроведат евра 7 до 2025 година за лесни возила и 2027 година за тешки камиони. „Развојот и одобрувањето на соодветно возење со водечко време од само една година по очекуваното завршување на делегираните акти едноставно не е изводливо“, рече групата во четвртокот.

Преодна точка кон целосна електрификација

Поддржувачите на Еуро 7 правилата тврдат дека некои возила што ќе се најдат во продажба помеѓу 2025 и 2035 година ќе се продаваат на старо и ќе бидат на патиштата со децении. Тоа значи дека построги правила за загадување на честички може да завршат со заштеда на илјадници животи, велат тие.

Правилата, дел од European Green Deal, насочени кон ставање на економијата на континентот на одржливо подножје, ќе развијат построги стандарди за емисии за сите бензински и дизел автомобили, комбиња, камиони и автобуси.

ЕУ постигна договор за одбележување минатиот месец за ефикасно забрана на нови автомобили со согорување од 2035 година, принудувајќи ги компаниите да ги реновираат своите постави. Притисокот претставува ризици за вработување и достапност на возилото, рече комесарот на внатрешниот пазар на ЕУ, Тиери Бретон, рече минатата недела, сигнал дека е можно одложување на политиката во 2026 година.

Поврзани вести

Back to top button