fbpx

На електрични автомобили им треба похрабар дизајн

Еден од аналитичарите на британското списание Car, Гавин Грин, неодамна покрена прашање- зошто дизајнерите на електрични нудат форми и концепти кои се чини доаѓаат од 80-тите години

Голем дел од учесниците во анкетата организирани од публикацијата, кои одговориле на ова прашање, се на мислење дека електричните автомобили што дошле до сериско производство треба да имаат похрабар и поинтересен дизајн. Со други зборови, тие не треба да имаат никаква врска со првата генерација на Nissan Leaf. Во повеќето случаи, објасни Грин, сегашните електрични автомобили се клонови на возила со внатрешно согорување, што ги спречува да го искористат предноста на електричниот погон.

Исклучоци како Tesla, или некои мали компании кои работат да создадат супер-електрични автомобили, нудат нешто поатрактивно. Ваков пристап не се случува за прв пат? Историјата на автомобилот покажува дека пред повеќе од 100 години кога се појавиле првите бензински автомобили, тие всушност биле клонови од форма на транспортни возила што тие ги наследиле: коњските влечени коли.

електрични

Сите сме виделе фотографии од првите автомобили на големи автомобили, висока позиција за седење да гледаат многу над задниот дел на коњите, поставеноста во кокпитот, тркалата….

Но, во почетокот на XXI век е тешко да се прифати такво однесување на дизајнерите, сепак не сме крајот на XIX век. И некои компромиси се повеќе од индикативни. Концептите со армирани панели сега се појавуваат како губење на простор, особено во луксузни лимузини, каде што тоа е скапа дрвена апликација.

Сер Алек Исигонис се откажа од овој вид инструмент табла при создавањето на Mini, а развојот на автомобилските технологии веќе докажа дека таквото решение не е потребно. Проблемот е во тоа што првите електромобили и нивниот дизајн треба за неколку децении да ги пробијат стереотипите. Електричните автомобили и нивните творци немаат многу време.

-Ова е највозбудливиот проект што го работев во последните 40 години откако бев ангажиран во автомобилскиот дизајн, призна Јан Калум, творецот на Jaguar I-Pace. – Тоа е нов модел, за нова ера. За мене ова е најважниот модел на Jaguar од создавањето на E-Type.

Способноста да се „спакуваат” најважните механички компоненти на електричниот автомобил плус батериите во подот даваат многу предности, од низок центар на гравитација до варијанти за различен дизајн. Автомобилот не мора да има голем погон, висок фронт и така натаму.

Калум и неговиот тим донесуваат многи нови идеи и се обиделе да го претворат I-Pace во еволуција на концептот на автомобил со мотор, лоциран пред задната оска, барем однадвор изгледа така. Ова навистина е поинакво остварување. Tesla Model 3 е нajдобра илустрација за тоа како размислувањето на дизајнерите се развива во оваа насока.

Некои од современите електрични модели кои се создадени од нула со идејата дека ќе се со електричен погон, како Model S на Tesla, Renault Zoe и втората генерација на Nissan Leaf, сеуште не го илустрираат целосно храбриот дизајн кој корисниците го очекуваат, иако се светлосни години од електричните верзии на бензински / дизел модели со нов погон. Но, барем насоката е поинаква.

Поврзани вести

Back to top button