ЕВ продажбата во Европа пораснала за 60% за една година
Додека бензинот и дизелот сè уште сочинуваат половина од регистрациите на нови возила во Европа, ЕВ и хибридите бележат голем раст на продажбата
Европскиот пазар на автомобили сè уште е во пораст, бидејќи производителите на автомобили се опоравуваат од недостигот на залихи, при што продажбата се зголеми за 15,2 отсто во јули, што е 12-ти последователен месец со раст. Сепак, она што најмногу го привлекува вниманието е зголемувањето на продажбата на батериските ЕВ од цели 60,6 проценти во споредба со истиот период минатата година и постојано растечкиот удел на електрифицираните понуди поттикнати од значителните придобивки на најголемите пазари во Европа.
Како што објави ACEA, европските купувачи купиле вкупно 851.156 возила во јули 2023 година. Најпопуларен тип на погонски агрегат бил бензинецот со удел од 35,8 проценти (304.903 единици) од продажбата. Заедно со опаѓачкиот удел на дизелот од 14,1 отсто, неелектрифицираните понуди и понатаму сочинуваат половина од регистрациите на нови автомобили.
Иако сè уште не се подготвени да го украдат пиедесталот од моделите кои користат исклучиво погон на внатрешно согорување, хибридите се во пораст како втора најпопуларна опција минатиот месец со удел од 25,6 отсто, откако забележаа зголемување на продажбата од 31 отсто. На трето место следат електричните возила со батерии со удел од 13,6 отсто (115.971 единици), со уште позначителен пораст од 60,6 отсто во споредба со истиот месец лани. Конечно, plug-in хибридите имале удел од 7,9 проценти (67.060 единици) со поскромно зголемување од 14,5 проценти.
Импресивниот пораст на продажбата на електрични возила беше поддржан од двоцифрена добивка на најголемите пазари во Европа – Германија (+68,9%) и Франција (+32,4%) – со најголем пораст на продажбата на ЕВ забележан во Белгија (+235,8%).
Од јануари до јули 2023 година, регистрациите на автомобили во Европската унија изнесуваа вкупно 6,3 милиони единици. Ова е за 17,6 отсто повеќе од истиот период во 2022 година, но останува за 22 отсто помалку од периодот пред Ковид-19 кризата во 2019 година.