Honda и Nissan здружуваат сили за нова генерација софтверски дефинирани возила
Honda и Nissan ќе соработуваат на развој на заедничка софтверска платформа и стандардизација на компоненти за идните електрични возила, со цел да одговорат на конкуренцијата од Кина и да создадат нови дигитални услуги.

По неуспешниот обид за спојување, Honda и Nissan сепак не ја исклучуваат соработката – овојпат во насока на заеднички развој на напредни софтверски платформи за возила. Двете јапонски компании најавија партнерство фокусирано на создавање на софтверски дефинирани возила (SDV) и стандардизација на клучни компоненти, како што се полупроводници и електромотори.
Насочени кон заедничко дигитално јадро
Според информациите објавени од Nikkei Asia, Honda и Nissan уште од август 2024 година работат на нови софтверски технологии. Целта е да се развие заедничка инфо-забавна платформа која ќе се користи во следната генерација на модели на двете марки. Со развој на сопствен софтвер, компаниите ќе добијат контрола врз податоците што ги собираат возилата – нешто што станува сѐ поважно во модерната автомобилска индустрија.
Во ситуација кога би се користеле решенија од трети страни, достапот и употребата на податоците би биле ограничени. Преку сопствен екосистем, Nissan и Honda не само што ја контролираат технологијата, туку и информациите кои поминуваат низ неа, овозможувајќи им долгорочна флексибилност и потенцијал за дополнителни приходи.
Голема инвестиција со големи очекувања
Иако не станува збор за евтин потфат – трошоците би можеле да надминат 10 милијарди долари – производителите се надеваат дека оваа инвестиција ќе се исплати преку воведување на платени ажурирања и дополнителни дигитални услуги во иднина. Така, купувачите би можеле да плаќаат за отклучување на нови функции, слично како што денес тоа го прават во рамки на мобилни апликации и софтвер.
Во моментов, Nissan и Honda сѐ уште работат на одделни платформи за моделите што ќе се појават веќе следната година. Но, откако новата заедничка архитектура ќе биде готова, се очекува инженерските тимови да ја прилагодат за секој бренд индивидуално, задржувајќи го базниот софтвер идентичен, но со различни кориснички интерфејси.
Одговор на кинескиот предизвик
Соработката доаѓа во период кога новите кинески производители на електрични возила сериозно ги надминуваат традиционалните брендови токму на полето на дигитализација и вградена софтверска функционалност. Некои буџетски EV модели од Кина веќе нудат побрз и поинтуитивен софтвер од луксузните модели на западните производители.
Со ова партнерство, Honda и Nissan испраќаат јасна порака – тие се подготвени да вложат сериозни ресурси за да ги достигнат и надминат новите играчи, со цел да понудат поинтелигентни, поврзани и технолошки напредни возила кои одговараат на очекувањата на модерните потрошувачи.