fbpx

Како корозијата влијае на безбедноста на автомобилот

Стандардните тестови за безбедност на возилата го покажуваат нивото на сигурност на нови автомобили, штотуку излезени на пазарот

Но, што се случува со истите машини откако тие ќе се возат 10 години или повеќе?

На прашањето одговорила шведската осигурителна компанија Folksam, која заедно со едно од здруженијата на потрошувачи во земјата спроведе серија тестови за несреќа на постари автомобили. За експериментот биле купени неколку автомобили од два популарни модели, со старост над 10 години. Тоа се петтата генерација на VW Golf (2003-2008), како и караванот и седанот од Mazda 6 од првата генерација што се произведуваа во истиот период. Задолжителната состојба е за автомобилите да имале корозија на одредени делови на каросеријата и подвозјето.

корозијата

Тестовите се извршени во британската лабораторија Thatcham по методологијата на Euro NCAP, но не во сегашната варијанта, туку согласно барањата кои дејствувале во годината на производство на соодветната машина. Автомобилите биле тестирани при удар во бариера со покриеност од 40%, страничен краш тест и удар во столб. Старите „голфови“ ја оправдуваат нивната слава со тоа што се доволно силни за да ги издржат сите тестови. И нивните воздушни перничиња работат непречено. Вкупниот рејтинг на моделот е 32 поени.

Тоа е само за поен помалку од резултатот на моделот, постигнат при тестовите на Euro NCAP во 2004 година. Ако овој тест се оценува со ѕвездички, сепак, тоа не се максималните 5, туку само 4. Со Mazda 6 работите не се тоа. Силната корозија на каросеријата сериозно ја менува распределбата на оптоварувањето при страничен краш-тест, а деформација од ударот се покажува значително поголема од онаа постигната кај тестовите на Euro NCAP во 2003 година.

корозијата

Најсериозен е притисокот врз градите на возачот и неговиот придружник. Корозијата не влијае на резултатите при фронтален удар. На крајот, Mazda 6 добила 18 поени, во однос на оние 26 за новиот автомобил пред 15 години. Соодветно ѕвездите во случајот се 3, наместо 4, а експерти од Folksam се на мислење дека во несреќа со таков автомобил веројатноста за смртен случај е за 20% повисока од онаа со слична нова машина.

Сепак, треба да се забележи дека таквите тестови не можат да се сметаат за совршено точни, бидејќи секое старо возило има свои карактеристики. Невозможно е да се најдат две машини кои се рѓосани на истото место на ист начин, така што резултатите од краш-тестовите зависат целосно од состојбата на конкретниот примерок.

Поврзани вести

Back to top button