Kia го претстави новиот EV4

Kia го претстави пред јавноста новиот EV4. Овој компактен електричен модел ќе биде достапен подоцна оваа година со почетна цена од околу 33.000 евра.
Две каросериски изведби, една платформа
Корејскиот производител го претстави EV4 на настанот Kia Day во Шпанија, заедно со концептот EV2 и електричниот ван PV5. Иако Kia веќе ги објави првите фотографии од EV4, ова беше првата можност да дознаеме што точно се крие под неговата каросерија.
Моделот ќе биде достапен во две варијанти – како фастбек седан и како хечбек. Двете верзии ќе користат иста платформа со меѓуоскино растојание од 2.820 мм. Европскиот пазар ќе ги добие двете изведби, додека американските купувачи ќе можат да го добијат само седанот.
Една конфигурација на моторот – засега
EV4 следи слична механичка поставеност како минатогодишниот EV3. Ова значи дека автомобилот користи 400-волтен електричен систем наместо поскапите и побрзо полначки 800-волтни технологии од EV6 и EV9. Во првата фаза, ќе биде достапен само со еден електричен мотор со 201 КС, кој ги придвижува предните тркала. Подоцна се очекуваат верзии со погон на сите тркала и GT спортска изведба.
Основната батерија од 58,3 kWh овозможува побрзо забрзување, но помал досег. Со неа, EV4 достигнува 100 км/ч за 7,4 секунди, додека автономијата изнесува 430 километри кај седанот и 410 километри кај хечбекот.
За оние што сакаат подолг досег, тука е поголемата батерија од 81,4 kWh. Со неа, времето за забрзување до 100 км/ч се зголемува за 0,3 секунди, но автономијата значително расте – 590 километри кај хечбекот и 630 километри кај седанот. Овие вредности важат за моделите со 17-инчни тркала, додека поголемите фелни може да ја намалат автономијата.
Времето за полнење е речиси идентично за двете батерии – 29 минути за помалата и 31 минута за поголемата, што сепак е побавно од EV6, кој се полни за помалку од 20 минути.
Технологија за забава и комфор
Во внатрешноста, EV4 нуди футуристички кокпит со 30-инчен дисплеј кој ги комбинира инструмент-таблата и мултимедијалниот систем. Патниците ќе можат да гледаат Netflix, Disney+ и YouTube, да играат видеоигри, па дури и да пеат караоке.
Просторот на задната клупа е идентичен кај двете каросериски варијанти, благодарение на истото меѓуоскино растојание. Сепак, седанот со својата должина од 4.730 мм нуди поголем багажник – 490 литри, додека хечбекот има капацитет од 435 литри.
Достапност и производство
Продажбата на EV4 започнува во март во Јужна Кореја, додека европските пазари ќе го добијат седанот произведен во Кореја и хечбекот склопуван во Словачка во втората половина на годината.