Кина ќе мора да купува западни брендови за да ја освои Европа
Студијата на JATO вели дека Кина може да биде принудена да купи повеќе западни производители на автомобили за да стекне признание и доверба на Западот
Автомобилската индустрија во Кина е во подем, а локалните брендови бележат одлични резултати на домашниот пазар, додека исто така напорно работат на планот да ги украдат клиентите од западните брендови во другите земји, пред се во Европа. Но, една нова студија сугерира дека едноставниот обид за зголемување на бројот на автомобили што ги извезува во региони како Европа нема да биде доволно за да се надмине бариерата за перцепцијата што ќе го ограничи растот на продажбата на Запад.
И според JATO, претежно развиените западни земји имаат проблем со кинеските автомобили. Додека кинеските купувачи повеќе не го гледаат западниот увоз како супериорен, а оние во многу ценовно чувствителни земји во развој се чини дека немаат проблем да ја префрлат својата верност кон кинеските брендови, кои можат да бидат 36 отсто поевтини од Toyota, западните потрошувачи и владите во развиените земји имаат тенденција да ги гледаме кинеските автомобили во негативно светло.
Пред десет или 15 години таа негативност можеби произлезе од (во голема мера точно) верувањето дека кинеските автомобили се со послаб квалитет и помалку напредни од возилата што ги нудат познатите западни марки. Но, овие денови тие критики држат вода. Наместо тоа, голем дел од негативните чувства изразени денес може да се припишат на желбата да се заштитат локалните индустрии и работни места, нешто што неодамна ја натера ЕУ да истражи дали кинескиот увоз треба да биде ублажен со царини.
MG е пример кој треба да се следи
Останува главното прашање за Кинезите – што треба да направат околу своите соништа за глобална доминација? Високиот аналитичар на Јато, Фелипе Муњоз, ја смета MG во сопственост на SAIC како светол пример за тоа како кинеските брендови можат да се пробијат за да ги освојат срцата на Западот. Најочигледно, додека автомобилите на MG се дизајнирани и изградени во Кина користејќи кинеска технологија, тие носат значка на западна марка за која повеќето Европејци слушнале. И нејзината мешавина на традиционални седани наменети за кинеските потрошувачи и компактните теренци и хечбекови со добри цени создадени со меѓународните купувачи, исто така, помогнаа во неговите продажни успеси. MG имаше извоз од само 75.000 автомобили во 2015 година, но 450.000 во 2022 година.
Lotus и Volvo сега се исто така во сопственост на кинески компании и ЈАТО вели дека е сосема можно други западни производители на автомобили да бидат купени за да и помогнат на Кина да добие признание и доверба на извозните пазари. Исто така, се вели дека се очекуваат технолошки и инфраструктурни соработки за полнечка инфраструктура меѓу кинеските и западните брендови на Запад.