Кина со рекорден извоз, но увезува се помалку возила

Кина извезе 2.83 милиони возила, додека увозот опадна за 25%. Американските и европските марки губат во услови на царински тензии

Автомобилската индустрија во Кина бележи драматична промена во трговскиот баланс: додека извозот на возила достигнува рекордни нивоа, увозот бележи драматичен пад. Според податоците на Кинеската асоцијација на авто-дилери (CADA), оваа динамика ја рефлектира не само промена на пазарните услови, туку и растечките трговски тензии со САД, кои повторно се актуелни по враќањето на Доналд Трамп на претседателската функција.

Извозот расте, увозот тоне

Во првите пет месеци од 2025 година, Кина извезе 2,83 милиони возила, што е раст од 16% во однос на истиот период лани. Само во мај, извозот достигна 682.000 возила, што претставува раст од 20% на годишно ниво.

Во исто време, увозот доживува слом – во мај беа увезени само околу 47.000 возила, што е пад од 25% во однос на истиот месец минатата година. Во текот на целата година, увозот е намален за 33%, на вкупно 180.000 возила.

Американски автомобили сè поретки на кинеските улици

Особено е загрижувачки падот на увозот од САД. Само 3.130 американски возила биле увезени во мај, што е пад од 68% на годишно ниво. Во периодот јануари–мај, увозот од САД изнесува 18.849 единици, што е 48% помалку во однос на 2024 година.

И покрај привремениот 90-дневен договор за замрзнување на царините, американските возила сè уште се соочуваат со високи давачки во Кина – 25% за мотори над 2.5 литри, и 15% за помали мотори.

Европските брендови се уште држат позиција, но трендот е променлив

Иако европските производители сè уште имаат присуство на кинескиот пазар, увозот на европски возила исто така бележи намалување поради заострената геополитичка клима и растечката домашна конкуренција. Во првите пет месеци од годината, Германија извезе 41.675 возила во Кина, што е пад од околу 18% споредено со истиот период лани. Француските и италијанските брендови се соочуваат со уште поголеми предизвици, особено поради новите протекционистички мерки и растечкиот тренд на купување кинески електрични модели.

ЕУ и Кина моментално водат разговори во сенка, откако Европската комисија започна истрага за субвенционираните кинески ЕВ модели – потег кој може да доведе до контрамерки од Пекинг, вклучително и дополнителни царини за европските производи.

Трговските бариери се двонасочни

САД, пак, воведе нови регулативи кои фактички го забрануваат увозот на кинески возила, повикувајќи се на „национална безбедност“. Според новите правила, поврзани возила со софтвер од „земји од загриженост“ – меѓу кои е и Кина – нема да смеат да се продаваат или увезуваат во Америка.

Иако CADA не објави детална анализа по брендови, познати американски извозници кон Кина се GM, Ford, Tesla, како и BMW, кој извезува голем дел од своите модели од САД.

Кина доминира во извозот на електрични возила

Главен двигател на кинескиот извоз се возилата на нова енергија (NEVs) – вклучувајќи електрични (BEVs) и плаг-ин хибридни модели (PHEVs). Во мај се извезени 296.000 NEV возила, што претставува раст од 43%.

Најголеми пазари за кинеските електрични автомобили се:

  • Бразил – 35.478 возила

  • Белгија – 30.405

  • Филипини – 21.517

  • Обединето Кралство – 21.456

  • Мексико – 14.587

  • Австралија – 14.250

Поврзани вести

Back to top button